مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:به تدریج طی برخی ساعات امروز به طور نسبی بر غلظت آلاینده ازن افزوده و هوا تا فردا نیز گرم‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۷۸
هوای تهران ناسالم و گرم‌تر می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در طول روز جاری (یکشنبه، 23 تیر) است که همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد در برخی ساعات خواهد بود.

وی افزود: همچنین وزش باد در برخی اوقات گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت. به تدریج طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 13 تا 18) به طور نسبی بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد، هرچند بیشترین مقدار غلظت آلاینده مذکور در مقایسه با مقدار مشاهده شده در روز گذشته، از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق ) در بعضی ساعات امروز، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در برخی ساعات در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

وی گفت: این وضعیت جوی تا روز بعد کمابیش ادامه خواهد داشت و در صبحگاه دوشنبه افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها، به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها دور از انتظار نخواهد بود.

شهبازی خاطرنشان کرد: هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه) انتظار می رود که در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها