مرد میانسال چینی که پس از وقوع یک زلزله شدید در این کشور دست به یک شایعه‌پراکنی عجیب زده بود توسط پلیس بازداشت شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۳۴
شایعه سازی عجیب مرد چینی پس از وقوع زلزله شدید! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مرد میانسال چینی که پس از وقوع یک زلزله شدید در این کشور دست به یک شایعه‌ پراکنی‌ عجیب زده بود توسط پلیس این کشور بازداشت شد. این مرد ۵۰ ساله پس از وقوع یک زلزله ۶ ریشتری با انتشار یک عکس فتوشاپ مدعی شد که خروج یک اژد‌های غول‌پیکر از زمین موجب این زلزله شده است.

«ژانگ» در این پست که در یکی از شبکه‌های اجتماعی چین منتشر کرد نوشت: "یک اژد‌ها که ۱۲۰ متر طول و ۱.۵ متر قطر داشت امروز ساعت ۲ بعد از ظهر از آب بیرون پرید و موجب هجوم هزاران نفر شد. انجمن شوارای محلی منطقه چنگدو، نگرانی شدید خود را از این اتفاق اعلام کرد.... کارشناسان و محققان به منطقه اعزام شده‌اند و گفته می‌شود این اژد‌ها موجب وقوع زلزله شدید شده است."

این مرد پس از وقوع زلزله شدید ۶ ریشتری در نزدیکی شهر «ایبلین» که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر در این منطقه از چین شد، این پست را در یکی از شبکه‌های اجتماعی چین منتشر کرد. این پست و عکس فتوشاپ بلافاصله به صورت گسترده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی چین به اشتراک گذاشته شد و با واکنش پلیس همراه شد. پلیس چین پس از تحقیقات اولیه ژانگ را به دلیل ایجاد رعب و وحشت و شایعه‌پراکنی بازداشت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها