معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با درخواست از مردم برای خرید گوشت از فروشگاه‌های معتبر گفت: تاکنون۱۴ نفر در گیلان به این بیماری مبتلا و یک نفر متأسفانه جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۹۰
فوت شهروند گیلانی در اثر ابتلا به تب کریمه کنگو/۱۴ نفر در استان مبتلا شدند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، محمد عباسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو باید در مراحل اولیه تشخیص داده شود، اظهار کرد: اگر بتوان این بیماری را در مراحل اولیه مبتلا شدن به آن و تشخیص داد به راحتی با درمان قابل درمان است لذا از خانواده‌ها درخواست دارم به علائم این بیماری توجه کنند.

وی با اشاره به تعداد افراد مبتلا شده به بیماری تب کریمه کنگو در استان گیلان گفت: شیوع این بیماری بیشتر در فصل تابستان است که تاکنون ۱۴ نفر در گیلان به این بیماری مبتلا و یک نفر متأسفانه جان خود را از دست داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو افزود: این بیماری از طریق راه‌های مختلف از جمله گزش کنه و دستکاری کردن آن، تماس با دام آلوده، خون و ترشحات آن و مصرف گوشت خام به افراد انتقال می‌یابد.

عباسی با درخواست از مردم برای خرید گوشت از فروشگاه‌های معتبر بیان کرد: از مردم درخواست دارم از خرید گوشت در مکان‌های خارج از کشتارگاه خودداری و این محصول را از مراکز توزیع تحت نظارت نهادهای مربوطه از جمله دامپزشکی و شبکه بهداشت تهیه و آن را ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از نگهداری در یخچال مصرف کنند.

وی با اشاره به علائم بیماری تب کریمه کنگو گفت: این بیماری علائم مختلفی از جمله در درد شکم و گرفتگی عضلات مانند سرما خوردگی دارد واگر دیر تشخیص و به موقع درمان نشود موجب خونریزی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها