دبیر ستاد هیأت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در مورد آخرین جزئیات برگزاری انتخابات شورایاری توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۹۳
بررسی صلاحیت کاندیداهای شورایاری‌ ها تا ۲۵ تیر

به گزارش جام جم آنلاین، سید حمید تحایی در گفتگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات شورایاری‌ ها با بیان اینکه استارت کار پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ ها زده شده است، گفت: در چهار دوره گذشته شورایاری‌ها تجربیات خوبی کسب شد و حالا با تغییراتی که شورای شهر در اساسنامه و آئین‌نامه اجرایی شورایاری‌ها ایجاد کرده است، پنجمین دوره این انتخابات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران، از سوی شورای شهر به عنوان مجری انتخابات تعیین شده و امور نظارتی را نیز شورای شهر بر عهده دارد، افزود: در مهلت قانونی ثبت نام، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

دبیر ستاد هیأت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ ها با بیان اینکه در ۲۲ منطقه، ۲۲ هیأت اجرایی تشکیل شده است که برآیند بررسی پرونده‌های اولیه کاندیدا را بر عهده دارند، گفت: هم زمان و به موازات آغاز به کار بررسی صلاحیت در هیأت‌های اجرایی مناطق، هیأت‌های نظارت بر شورا نیز کار خود را آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد ۲۵ تیر ماه جاری بررسی صلاحیت‌ها به اتمام برسد.

تحایی با بیان اینکه به افرادی که تأیید صلاحیت شده و یا افرادی که عدم احراز صلاحیت شده‌اند اطلاع رسانی خواهد شد، خاطر نشان کرد: افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده ۴۸ ساعت فرصت دارند که اعتراض خود را به هیأت‌های نظارت مناطق یا مرکزی ارائه دهند و هیأت‌ها نیز دو روز فرصت دارند تا پرونده این افراد را مجدداً بررسی کنند.

وی با بیان این که در ۲۸ تیر ماه کلیه کاندیداهایی که مورد تأیید قرار گرفتند، می‌توانند تبلیغات خود را به مدت یک هفته آغاز کنند، گفت: تا دوم مرداد ماه تبلیغات کاندیداها ادامه دارد اما روز پنجشنبه سوم مرداد سکوت تبلیغاتی خواهیم داشت و روز جمعه ۴ مرداد ماه با حضور اهالی محلات شاهد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در ۳۵۲ محله خواهیم بود.

دبیر ستاد هیأت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ ها با بیان اینکه مردم ۹ نفر را به عنوان عضو اصلی و چهار نفر را به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند کرد، گفت: در این دوره انتخابات شورایاری‌ها کاملاً الکترونیک خواهد بود و برای اولین بار است که در یک کلانشهر انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود. به گونه‌ای که افرادی که داخل شعبه می‌شوند کد ملی خود را در دستگاه احراز هویت ثبت کرده و این دستگاه به سامانه آنلاین ثبت احوال متصل است و پس از تأیید مشخصات رأی دهنده، تعرفه به او داده می‌شود.

تحایی با بیان اینکه همه کاندیداها یک کد سه رقمی خواهند داشت، اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند رأی بدهند اگر کد کاندیدای مورد نظرشان را در سامانه ثبت کنند اسم و عکس کاندیدا برای آنها نمایش داده می‌شود و پس از ثبت می‌توانند به او رأی دهند.

وی با بیان اینکه ۳۵۲ حوزه انتخابیه در سطح محلات خواهیم داشت، گفت: همان مکان‌هایی که در دوره‌های قبل مردم به آنها مراجعه کرده و رأی می‌دادند مجدداً برای انتخابات آتی انتخاب می‌شوند که برخی مساجد و مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر ستاد هیأت اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ ها با بیان اینکه شاهد حضور جوانان در این دوره هستیم، تاکید کرد: ۵۴ درصد افراد ثبت نام کننده بین ۲۲ تا ۴۰ سال هستند.

تحایی با بیان اینکه ۲۴.۷ درصد زنان هستند، گفت: روز جمعه ۴ مرداد ماه در ساعت ۸ صبح پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها آغاز می‌شود و به مدت هشت ساعت ادامه خواهد داشت اما دقت داشته باشید که در آئین‌نامه اجرایی پیش بینی شده که می‌توان برای دو بار و در هر بار دو ساعت مدت انتخابات را تمدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها