پایان کوپا آمه‎ریکا 2019 ؛

بوسه برزیل بر نهمین جام

تیم ملی فوتبال برزیل برای نهمین بار و پس از 12 سال قهرمان رقابت های کوپا آمه‌ریکا شد. این تیم بامداد امروز با برتری سه بر یک مقابل تیم ملی فوتبال برزیل جشن قهرمانی در این دوره از رقابت ها را برپا کرد و به حسرت طولانی مدت خود پایان داد.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۹۷
بوسه برزیل بر نهمین جام

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی فوتبال برزیل 30 دقیقه بامداد امروز به وقت ایران در ورزشگاه ماکارانای شهر ریودوژانیرو در فینال رقابت ها به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار در شرایطی که برزیل 10 نفره شده بود با برتری سه بر یک سلسائو به پایان رسید تا برزیلی ها برای نهمین بار قهرمان رقابت های کوپا آمه‎ریکا شوند. گل های این دیدار را اورتون، خسوس و ریچارلیسون برای برزیل و گوئررو برای پرو زدند.

در این مسابقه از دقیقه 70 برزیل 10 نفره بازی کرد چرا که گابریل خسوس اخراج شد. خسوس پس از اخراج به هر چه که دم دستش آمد مشت و لگد زد و سپس به رختکن رفت و گریست.

این دیدار با برتری پرویی ها آغاز شد، آنها توپ و میدان را در اختیار داشتند و حتی یک موقعیت گلزنی را به دست آوردند که از روی نقطه آزاد بود اما ضربه خطرناکی که بازیکن پرو نواخت وارد دروازه برزیل نشد.

در ادامه این مسابقه، برزیل همه چیز را در دست گرفت و تسلط کاملی به مسابقه پیدا کرد. آنها در دقیقه 15صاحب موقعیتی شدند که به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کردند. در این دقیقه یک ارسال از سمت راست از سوی خسوس به اورتون رسید و او هم به سادگی با یک بغل پا گل اول را وارد دروازه پرو کرد.

برزیل در دقیقه 25 می توانست گل دوم را هم بزند اما کوتینیو نتوانست به درستی از موقعیت گلزنی استفاده کند.

با اینکه حملات برزیل به صورت یک طرفه ادامه داشت پرو در دقیقه 41 صاحب یک ضربه پنالتی شد.

در واقع ارسال کوئوا بازیکن تیم پرو به دست سیلوا مدافع برزیل برخورد کرد و داور نیز نقطه پنالتی را نشان داد. سیستم ویدئو چک نیز نظر داور را تغییر نداد. به هر حال گررو پشت ضربه ایستاد و بدون هیچ مشکلی پنالتی را وارد دروازه آلیسون کرد تا بازی مساوی شود. با این گل همه برزیلی ها نگران شدند و هم پرویی ها خوشحال.

به هر حال پرویی ها سرمست از رویای قهرمانی در کوپا آمه ریکا تصور می کردند این نیمه را با تساوی یک بر یک تمام می کردند. شاید به یک شگفتی فکر می‎کردند و شاید هم در اندیشه کشاندن بازی به وقت اضافه بودند اما گل دقیقه 3+45 خسوس رویای آنها را بر باد داد. این بازیکن روی پاس آرتور صاحب یک موقعیت مسلم گلزنی شد و به سادگی آن را تبدیل به گل کرد. برزیل با نتیجه دو بر یک جلو افتاد و با همین نتیجه نیز به رختکن رفت.

در نیمه دوم باز هم هم چیز در دست برزیلی ها بود، برزیلی هایی که در خاک خود به کمتر از قهرمانی رضایت نمی دادند. در دقیقه 57 فیرمینو می توانست گل سوم تیمش را بزند اما چنین نشد.

در ادامه بازی متعادل تر شد تا اینکه در دقیقه 70، گابریل ژسوس که یک کارت زرد داشت، با دریافت کارت زرد دوم، از بازی اخراج شد و به این ترتیب، پرو برای بازگشت به بازی امیدوارتر شد.

بازیکنان پرو از برتری نفری شان استفاده کردند و در دقایق پایانی فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کردند اما این برزیل بود که در دقیقه 87 صاحب یک ضربه پنالتی شد. برخورد سامبرانو با اورتون در محوطه جریمه پرو باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.

ریچارلیسون پشت ضربه قرار گرفت و علی رغم شیرجه خوب گایسه، توانست گل سوم برزیل را به ثمر برساند و اختلاف را به دو گل افزایش داد.

تلاش پرویی ها برای جبران گل های خورده ثمری نداشت و بازی با برتری 3-1 برزیل به پایان رسید و این تیم قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد.

پس از این قهرمانی به سرعت در تمامی شهرهای برزیل جشن و پایکوبی برقرار شد.

آمار فینال

شوت

برزیل: 12

پرو: 7

شوت در چاچوب

برزیل: 3

پرو: 2

مالکیت

برزیل: 55 درصد

پرو: 45 درصد

پاس

برزیل: 453

پرو: 380

درصد پاس صحیح

برزیل: 84 درصد

پرو: 78 درصد

خطا

برزیل: 25

پرو: 21

کارت زرد

برزیل: 1

پرو: 0

کارت قرمز

برزیل: 1

پرو: 0

آفساید

برزیل: 0

پرو: 0

کرنر

برزیل: 3

پرو: 4

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها