معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مباحث و مستندات فقهی ماده ۴۷ آئین‌نامه اجرای احکام حدود، قصاص و... درباره اهدای عضو محکومان، بررسی شده است تصریح کرد: دستورالعمل این ماده نوشته خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۳۵
دستورالعمل اهدای عضو محکومان نوشته می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام محمد مصدق در گفتگو با تسنیم در واکنش به مخالفت‌های چند روز اخیر با اجرای ماده 47 آئین‌نامه اجرای احکام حدود، قصاص و... در خصوص اهدای عضو محکومان به قصاص و اعدام گفت: پاسخ ما همان چیزی است که سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرده است.

معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه در واکنش به اظهار مقاومت رئیس انجمن جراحان، برخی متخصصان پیوند اعضا، عباسی معاون وزیر دادگستری و یکی از وزارای اسبق بهداشت برای اجرای این ماده گفت: این ماده اصلا اجرایی نیست و برای این منظور نیازمند دستورالعمل است، وقتی هنوز اجرایی نیست می‌خواهند چه چیز را اجرا نکنند؟

وی با اشاره به اینکه اساسا هیچ آئین‌نامه‌ای در خصوص اهدای عضو از سوی رئیس قوه قضائیه امضا نشده است، افزود: آنچه امضا شده آئین‌نامه‌ای در خصوص اجرای حدود و قصاص و... در اجرای قانون بوده است که یک ماده آن مربوط به اهدای عضو و مباحث و مستندات فقهی آن بررسی شده است.

مصدق با اشاره به اینکه اجرایی شدن این ماده نیاز به دستورالعمل دارد، تصریح کرد: این دستورالعمل هنوز نوشته نشده، اما در آینده نوشته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها