پرونده رقابت های جام جهانی فوتبال زنان امشب بسته می شود. در فینال این رقابت ها دو تیم ملی فوتبال آمریکا و هلند برای کسب عنوان قهرمانی مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند. شب گذشته در دیدار رده بندی نیز تیم های ملی فوتبال انگلیس و سوئد به مصاف هم رفتند که این جدال با برتری سوئدی و کسب عنوان سومی از سوی آنها به پایان رسید.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۱۲
بانوان سرزمین یخی سوم شدند / در انتظار پربیننده‎ترین فینال تاریخ

به گزارش جام جم آنلاین ، دقیقا کاری که تیم ملی فوتبال مردان انگلیس در جام جهانی 2018 روسیه انجام داد اینبار از سوی تیم ملی فوتبال زنان این کشور در جام جهانی 2019 فرانسه تکرار شد؛ یعنی کسب عنوان چهارمی تورنمنت!

شب گذشته دیدار رده بندی جام جهانی فوتبال زنان در ورزشگاه آلیانس ریویرا شهر نیس فرانسه برگزار شد و در این مسابقه دو تیم ملی فوتبال زنان انگلیس و سوئد برای کسب عنوان سومی به مصاف یکدیگر رفتند.

زردپوشان سوئدی در دقایق 11 و 22 دوبار از سوی اصلانی و جیکوبسون به گل رسیدند تا برتری آنها در این مسابقه تثبیت شود. تلاش انگلیسی ها برای کم کردن فاصله و امید برای برتری در این دیدار تنها یک بار در دقیقه 31 جواب داد. در این دقیقه کایربی موفق به گلزنی شد تا نتیجه دو بر یک شود.

هر دو تیم در نیمه دوم تلاش زیادی برای گلزنی داشتند؛ سوئد برای بیشتر کردن اختلاف و انگلیس برای زدن گل مساوی. اما این تلاش ها هیچ نتیجه ای در بر نداشت تا در پایان نتیجه دو بر یک به سود سوئد رقم بخورد. به این ترتیب بانوان سرزمین یخی با این نتیجه مقام سومی جام جهانی 2019 فوتبال زنان را به دست آوردند. تیم ملی فوتبال زنان سوئد هم اکنون در رده پنجم پرافتخارترین تیم های تاریخ جام جهانی زنان قرار دارد. سوئدی ها هرگز طعم قهرمانی در این رقابت ها را نچشیده اند اما یک بار نایب قهرمان شده اند و با احتساب برد دیشب مقابل انگلیس سه بار هم عنوان سومی را به دست آورده اند. تیم ملی فوتبال انگلیس هم فعلا به همان مقام سومی سال 2015 قناعت می کند.

امشب، فینال جام جهانی

فینال جام جهانی 2019 فوتبال زنان امشب از ساعت 19:30 در ورزشگاه پارک المپیک شهر لیون آغاز می شود و دو تیم آمریکا و هلند برای کسب عنوان قهرمانی مقابل یکدیگر قرار می گیرند. نظرسنجی پیش از آغاز فینال جام جهانی فوتبال زنان حاکی از این است که بسیاری نسبت به قهرمانی آمریکا اطمینان دارند. 68 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی رای به قهرمانی آمریکا داده اند و 11 درصد نیز رای به قهرمانی هلند. آمریکا عنوان قهرمانی دوره گذشته را نیز به دست آورده است.

آمریکا بیش از هر تیم دیگری در جهان به فینال جام جهانی زنان رسیده است. فینال امشب در واقع پنجمین فینال آنها محسوب می شود. آلمان با سه بار حضور در فینال پشت سر آنها قرار دارد.

در صورتی که آمریکایی ها امشب موفق به شکست هلند شوند به دومین تیمی تبدیل خواهند شد که در تاریخ جام جهانی فوتبال زنان از عنوان قهرمانی خود دفاع می کنند. تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی 2015 کانادا نیز قهرمان شده بود. پیش از این تیم ملی فوتبال زنان آلمان با دو قهرمانی در جام های جهانی 2003 و 2007 رکورد تکرار قهرمانی دوره گذشته را ثبت کرده بود.

هلند هشتمین کشوری است که به فینال جام جهانی زنان صعود می کند. در تاریخ فوتبال زنان هیچ تیم اروپایی به غیر از آلمان و نروژ دیگر قهرمان این رقابت ها نشده است. نروژی ها تنها قهرمانی خود را 24 سال پیش یعنی سال 1995 به دست آوردند.

نکته بسیار مهم در رابطه با فینال امشب جام جهانی این است که شاید این مسابقه به پربیننده ترین مسابقه تاریخ فوتبال زنان تبدیل شود. آمار تلویزیونی این مسابقه بعدا اعلام خواهد شد. جام جهانی فوتبال زنان تا امروز بیش از یک میلیارد و 200 بیننده داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها