یک سناتور جمهوریخواه اظهار داشت: نمی توان از یک طرف به رقابت مرگبار تسلیحاتی در منطقه دامن زد و از طرف دیگر ادعا کرد خواستار صلح در خاورمیانه هستیم.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۵۶
فروش سلاح به عربستان مغایر ادعای ایجاد صلح در خاورمیانه است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «رند پال» سناتور جمهوریخواه در یادداشتی در این وبگاه خواستار ادامه مبارزه سناتورهای آمریکا با فروش سلاح به عربستان شد.

وی اظهار داشت: نمی توان از یک طرف رقابت مرگبار تسلیحاتی در منطقه را دامن زد و از طرف دیگر ادعا کرد خواستار صلح در خاورمیانه هستیم.

پال در این مطلب گفت: عربستان سعودی حقوق اولیه بشر را نادیده می گیرد و به کشتار افراد بی گناه در یمن می پردازد. این کشور ضمن حمایت از دشمنانمان و تقویت آنها میلیون ها نفر در یمن را در آستانه قحطی قرار داده است و مخالفان خود را فجیعانه به قتل می رساند.

این سناتور جمهوریخواه اضافه کرد: جلوگیری از فروش سلاح به چنین کشوری کار ساده ای نیست و مانند ایجاد دیگر تغییرات مثبت به وجود آمده قانع کردن کنگره در این مورد نیز آسان نخواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که تعداد سناتورهای حامی توقف فروش سلاح به عربستان از ۲۷ سناتور در سال ۲۰۱۶ به ۴۷ نفر در سال ۲۰۱۷ رسید اظهار داشت: اینکه اکنون بیش از ۵۰ سناتور به ۲۲ قطعنامه مشترک برای مسدود کردن فروش ۸ میلیارد دلار اسلحه رای داده اند پیشرفت بزرگی است.

این سناتور جمهوریخواه همچنین تاکید کرد: ما تا به تصویب رساندن عدم فروش سلاح به تلاش خود ادامه می دهیم.

پال در این یادداشت به این نکته اشاره کرد که آمریکا با حمایت مالی از گسترش افراطی گری باعث ایجاد نفرت علیه غرب می شود و از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواست این سیاست شکست خورده را کنار بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها