بانک جهانی اعلام کرد درآمد ارزی ایران از محل صدور نیروی کار در سال ۲۰۱۸ به ۱.۴ میلیارد دلار رسید و ایران رتبه هشتم منطقه را از این نظر کسب کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۳۹
درآمد ارزی ۱.۴ میلیارد دلاری ایران از صدور نیروی کار

به‌گزارش جام جم آنلاین از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در گزارشی از درآمد ارزی کشورها با صدور نیروی کار به خارج در سال 2018 اعلام کرد کشورهای جهان در این سال 529 میلیارد دلار از این محل درآمد کسب کردند. پیش بینی شده است این رقم در سال 2019 با رشد 4 درصدی به 550 میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش، درآمد ارزی ایران از محل صدور نیروی کار در سال 2018 به 1 میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده و ایران در رتبه هشتم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر میزان جذب درآمد ارزی از صدور نیروی کار قرار گرفته است.

در این منطقه، مصر با درآمد 28.9 میلیارد دلاری در رتبه نخست قرار گرفته و مراکش با 7.4 میلیارد دلار، لبنان با 7.2 میلیارد دلار، یمن با 3.4 میلیارد دلار، فلسطین با 2.6 میلیارد دلار، تونس با 2 میلیارد دلار، و الجزایر با 1.9 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های دوم تا هفتم از این نظر قرار گرفته اند. عراق نیز با 1.1 میلیارد دلار پس از ایران در رتبه نهم قرار گرفته است.

میان کشورهای جهان، هند رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده است. درآمد ارزی این کشور از محل صدور نیروی کار در سال 2018 بالغ بر 78.6 میلیارد دلار اعلام شده است.

چین با 67.4 میلیارد دلار و مکزیک با 35.7 میلیارد دلار به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها