رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق پیش‌بینی بانک جهانی به سمتی حرکت می‌کنیم که سال آینده رشد اقتصادی در کشور مثبت باشد.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۰۳
سال آینده رشد اقتصادی ایران مثبت خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، ​محمدباقر نوبخت امروز در جمع خبرنگاران به نوسانات نرخ ارز در گذشته اشاره کرد و افزود: این نوسانات به دلیل نبود اطمینان به آینده، باعث کاهش ارزش پول ملی شد، اما با مشخص شدن سیاست‌های نظام در عرصه سیاست خارجی، در این خصوص به ثبات رسیدیم.

وی اضافه کرد: تورم ماهانه نیز رو به کاهش است و از سه و چهار دهم درصد در ماه گذشته به هشت دهم درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته در کنترل تورم موفق بوده ایم.

نوبخت گفت:​ با وجود اینکه هنوز رشد اقتصادی کشور منفی است، اما این شاخص نیز نسبت به فصل گذشته مناسب‌تر شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همان گونه که بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده‌اند به سمتی حرکت می‌کنیم که سال آینده رشد اقتصادی در کشور مثبت باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع مختلفی در کشور برای جایگزینی درآمد‌های نفتی وجود دارد، افزود: این امکان هست تا هر میزان از منابع نفتی که در سال جاری کاهش یابد آن را از منابع دیگر جبران کنیم.

وی تأکید کرد: تا پایان سال به هیچ وجه در پرداخت حقوق و مزایا و پرداخت‌های پرسنلی مشکلی نخواهیم داشت.

نوبخت افزود: این منابع می‌تواند از طریق عملیات بازار باز تامین شود و یا اینکه وزارت اقتصاد اعلام کرد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند از واگذاری منابع غیر منقول تامین کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق بازنشستگان گفت: سازمان برنامه و بودجه مسئول حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است که امسال به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافته و پنج هزار میلیارد تومان نیز برای همسان سازی حقوق آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی درباره برخی استخدام‌ها در قوه قضاییه نیزافزود: کل بودجه قوه قضاییه از طریق مجلس برای امسال به آن‌ها ابلاغ شده و هر قوه‌ای اگر از سازمان اداری و استخدامی مجوز گرفته باشند و بودجه لازم را داشته باشند می‌توانند استخدام‌ها را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها