سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید شرایط کاری‌اش در مدت کوتاهی که از شروع دوران مربیگری‌اش در این تیم می‌‌گذرد رضایت‌بخش بوده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۸۵
برای پختن یک سوپ خوشمزه باید از مواد متفاوتی استفاده کرد!

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، مارک ویلموتس در گفتگو با سایت «اسپورزا»ی بلژیک از وضعیت خود در یکی دو ماهی که از انتصاب وی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران می‌گذرد ابراز خرسندی کرد.

ویلموتس که تیم ملی ایران سومین تیم ملی‌ای است که هدایتش را برعهده گرفته است (بعد از تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج) به اسپورزا گفت: در ابتدا برای پذیرش پیشنهاد ایران کمی تردید داشتم اما آنها (مسئولان فدراسیون) راهی طولانی را برای متقاعد کردن من پیموده بودند. رئیس فدراسیون در نهایت خودش به بلژیک آمد تا با من صحبت کند و بعد از آن هم من سفری سه روزه به تهران داشتم تا امکانات را بررسی کنم. زمانی که به آنجا رسیدم، دهانم از تعجب باز ماند؛ یک استادیوم 100 هزار نفری با زمین چمنی که شبیه کفپوش میز بیلیارد و یک مرکز ورزشی که شبیه مجموعه توبکه بلژیک است و همه چیز دارد.

ویلموتس در پاسخ به این سؤال که چه شد که ایران به سراغ او آمد، اظهار داشت: سرمربی قبلی تیم ملی ایران نتایجی استثنایی کسب کرده بود. ایران با او همیشه به جام جهانی می‌رفت اما آنها مرا استخدام کردند چون می‌‌خواهند که این تیم را به تیمی جنگنده مانند بلژیک تبدیل کنند. علاوه بر این آنها احساس می‌کردند که تیم‌شان با هدایت کی‌ روش به اندازه کافی هجومی بازی نمی‌کند. برای پختن یک سوپ خوشمزه باید از مواد متفاوتی استفاده کرد.

ویلموتس با تمجید از شور و اشتیاق مردم ایران نسبت به فوتبال و پتانسیل بالای این کشور در این رشته ورشی، افزود: در ایران واقعاً بازیکنان بااستعداد فراوانی وجود دارد. من در ایران دروازه‌بانی دارم [علیرضا بیرانوند] که هیچکس او را نمی‌شناسد اما توانایی بازی در هر یک از باشگاه‌های بزرگ اروپا را دارد. من به یک بازیکن 18 ساله [اللهیار صیادمنش] اجازه دادم اولین بازی ملی‌اش را انجام دهد. او در تیم زیر 17 ساله‌ها به آلمان گل زده بود. او به تیم ما اضافه شد و خیلی سریع در بازی مقابل سوریه گلزنی کرد. من مطمئنم که هنوز بازیکنان با استعداد زیادی هستند که باید آنها را شناسایی کنیم. به عنوان سرمربی تیم ملی من دوست دارم از مواد مختلفی برای پختن سوپ خوشمزه‌ام استفاده کنم. سوالی که می‌ماند این است که ما چگونه می‌خواهیم بازی کنیم. خب البته شما نمی‌توانید با سه جلسه تمرین همه چیز را تغییر دهید اما در بازی دوستانه اخیرمان مقابل کره جنوبی ما خیلی سریع 16 موقعیت گلزنی داشتیم در حالی که نظیر آن در این تیم هرگز رخ نداده بود. ایران بدون ترس و با شهامت زیاد برای حمله بازی کرد. برنامه این است که این فلسفه بازی را به تیم‌های جوانان هم انتقال دهیم.

ویلموتس در مقایسه میان جاه‌طلبی تیم ملی ایران با تیم ملی بلژیک، ادامه داد: در تیم ملی بلژیک ما همیشه با هدف قهرمانی در تورنمنت وارد مسابقات می‌شدیم. الان در مورد تیم ملی ایران اما وضعیت متفاوت است اما ایران تیمی با پتانسیل شگفتی‌سازی است. این تیم هرگز از مرحله گروهی جام جهانی بالا نرفته است. پس محقق کردن این هدف برای من مثل یک چالش زیبا است.

سرمربی جدید تیم ملی ایران درباره شرایط زندگی در ایران، از امنیت بالای این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: ایران شاید حتی از اروپا هم امن‌تر باشد. من کار در کشورهای جدید را دوست دارم چون آدم کنجکاوی هستم. من قبل از این در اروپا و آفریقا کار کرده‌ بودم و می‌خواستم در آسیا هم کار کنم و فوتبال این قاره را بشناسم. بله این درست است که در ایران زنان پوشش سر و حجاب دارند و سواحل‌شان هم جداست اما این فرهنگ این کشور است و شما باید خودتان را با آن وفق دهید. چیزی که در اولین سفرم به تهران خیلی توجهم را جلب کرد این بود که اینجا همه چیز خیلی پاکیزه است. در گوشه گوشه این شهر می‌توانید گل و گیاه ببینید. به نظر من تهران یک شهر اروپایی است و واقعاً‌ مدرن است. زمین تمرینی ما مکانی جادویی است که در دور دست می‌توانید کوه‌ها را ببیند. نمی‌خواهم در مورد مسائل سیاسی حرف بزنم چون من برای ورزش به این کشور آمده‌ام اما من در اینجا هیچ نشانه‌ای از ناامنی ندیدم. به نظر اینجا حتی از اروپا هم امن‌تر است چون واقعاً همه چیز تحت کنترل است. اینجا همه چیز تمیز است و خبری از الکل نیست. اینجا مردمش ذهنیتی دارند که واقعاً قابل تحسین است. مردم برای شما واقعاً احترام قائل هستند و من دیگر نیازی به حضور یک پلیس در جلسات تمریناتی‌ام ندارم.

سرمربی سابق تیم ملی بلژیک درباره پاسخ به این پرسش که آیا برای ارتباط برقرار کردن با بازیکنان تیم ملی یران مشکلی ندارد، عنوان کرد: ممکن است شما اینطور فکر کنید اما 70 درصد بازیکنانم انگلیسی متوجه می‌شوند و برای ارتباط برقرار کردن با 30 درصد دیگر دستیارم به من کمک می‌کند. وحید هاشمیان یک چهره بین‌المللی است که تا همین اواخر هم تیم زیر 17 ساله‌های هامبورگ را تمرین می‌داد. من به او گفتم که مثل یک وکیل به من برای پیشرفت کمک کند. من می‌توانم با زبان آلمانی با او صحبت کنم و او هم صحبت‌های مرا به فارسی به بازیکنان انتقال می‌دهد.

ویلموتس در پایان با اشاره به حضور هموطنش و دستیار سابقش در تیم ملی بلژیک، ویتال بورکلمان که هدایت تیم ملی اردن را برعهده دارد، از تمایل خود برای روبه‌رو شدن با او در یک بازی دوستانه گفت و اظهار داشت: ویتال خوشحال است که الان می‌تواند سرمربیگری کند. من هم برای او خوشحالم. اخیراً در یک پرواز او را دیدم و گفتم که ویتال ما باید یک بازی مقابل هم انجام دهیم و این کار را هم انجام خواهیم داد. البته اول باید منتظر بمانیم و ببینیم که در مرحله انتخابی جام جهانی با هم روبه‌رو نمی‌شویم. با این حال فکر می‌کنم که در هر صورت تیم‌های ما یک بازی رودرو خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها