مصر حذف شد، عقاب‎های سبز در تورنمنت ماندند

جام ملت‎های آفریقا «بی صلاح» شد

جام ملت های آفریقا ۲۱ ژوئن (جمعه ۳۱ خرداد) آغاز و در ۱۹ جولای (جمعه ۲۸ تیر) در شهرهای مختلف مصر برگزار می شود. هم اکنون مرحله گروهی تمام شده و دوستداران فوتبال آفریقا در انتظار آغاز مرحله یک هشتم نهایی هستند.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۷۱
الماس‎های درخشان قاره سیاه به یک شانزدهم نهایی رسیدند

به گزارش جام جم آنلاین، مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا با انجام 2 بازی همزمان دور پایانی گروه پنجم به اتمام رسید.

تیم ملی مالی با تنها گل «هیدارا» در دقیقه 37، یک - صفر آنگولا را برد و با 7 امتیاز سرگروه شد. در دیگر بازی، موریتانی و تونس به تساوی بدون گل رضایت دادند. با این نتایج پس از مالی 7 امتیازی، تونس 3 امتیازی به عنوان آخرین تیم به مرحله یک‌هشتم‌نهایی راه یافت و آنگولا و موریتانی 2 امتیازی حذف شدند.

به این ترتیب در پایان مرحله گروهی، مصر، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو از گروه اول، ماداگاسکار، نیجریه و گینه از گروه دوم، الجزایر و سنگال از گروه سوم، مراکش، ساحل‌عاج و آفریقای‌جنوبی از گروه چهارم، مالی و تونس از گروه پنجم و غنا، کامرون و بنین از گروه ششم به مرحله یک‌هشتم‌نهایی صعود کردند.

بازی‌های مرحله یک‌هشتم‌نهایی به این شرح است:

اوگاندا- سنگال

مراکش- بنین

ماداگاسکار - جمهوری دموکراتیک کنگو

غنا - تونس

ساحل‌عاج- مالی

الجزایر- گینه

نیجریه- کامرون

مصر - آفریقای‌جنوبی

رقابت 24 تیم در مرحله مقدماتی

مرحله مقدماتی از اول تا یازدهم تیر ماه آغاز شد. 24 تیم در این مرحله در قالب شش گروه چهار تیمی با یکدیگر رقابت کردند.

تیم‌های شرکت کننده و نحوه گروه‌بندی در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۹

مصر

الجزایر

آنگولا

بنین

بوروندی

کامرون

کنگو

غنا

گینه بیسائو

گینه

ساحل عاج

کنیا

ماداگاسکار

مالی

موریتانی

مراکش

نامبیا

نیجریه

سنگال

آفریقای جنوبی

تونس

تانزانیا

اوگاندا

زیمبابوه

جام ملت های آفریقا در شرایطی برگزار شد که به دلیل مسلمان بودن اکثر بازیکنان حاضر در این تورنمنت معتبر این رقابت ها با تعویق برگزار شد چرا که با ماه مبارک رمضان تداخل داشت.

نحوه بازی تیم های صعود کننده

دو تیم اول هر چهار گروه به مرحله بعد صعود می کنند. علاوه بر این ۸ تیم، ۴ تیم سومی که بیشترین امتیازات را گرفته اند، صعود می کنند و بدین ترتیب در مرحله یک هشتم نهایی، ۱۶ تیم حاضر خواهند بود. به عنوان مثال تیم دوم گروه A به مصاف تیم دوم گروه C می رود. تیم اول گروه D به مصاف سومین تیم از یکی از گروه های B، E یا F می رود. صدرنشین گروه B به مصاف یکی از تیم های سوم گروه A، C یا D می رود. تیم اول گروه F به مصاف تیم دوم گروه E خواهد رفت و به همین ترتیب نحوه تقسیم بندی تیم ها اینگونه ادامه دارد.

مرحله یک شانزدهم نهایی ۵ جولای (جمعه ۱۴ تیر) – ۸ جولای (دوشنبه ۱۷ تیر) برگزار می شود.

در تاریخ ۱۰ جولای (چهارشنبه ۱۹ تیر) – ۱۱ جولای (پنجشنبه ۲۰ تیر) نیز مرحله یک چهارم برگزار خواهد شد.

۱۴ جولای (یکشنبه ۲۳ تیر) شاهد برگزاری نیمه نهایی خواهیم بود و ۱۷ جولای (چهارشنبه ۲۶ تیر) نیز رده بندی برگزار می شود.

در نهایت فینال این دوره از رقابت های جام ملت های آفریقا ۱۹ جولای (جمعه ۲۸ تیر) برگزار خواهد شد تا پرونده این دوره از رقابت ها بسته شود.

چهار شهر ، یک جام

چهار شهر اسکندریه، اسماعیلیه، سوئز و قاهره میزبان جام ملت ها هستند. استادیوم های اسکندریه، بین المللی قاهره ، ۳۰ ژوئن،السلام،اسماعیلیه و استادیوم مرکزی سوئز چهار استادیومی هستند که دیدارهای مختلف این تورنمنت در آنها برگزار می‌شود.

رکورداران قاره آسیا

تیم ملی کامرون، مدافع عنوان قهرمانی است. آن ها در جام ملت های آفریقا در سال ۲۰۱۷، برابر مصر که بیشترین تعداد قهرمانی را در تمام ادوار مسابقات در اختیار دارد، با نتیجه ۲-۱ پیروز شدند. در آن دیدار انکولو و وینسنت ابوباکار گل های کامرون را به ثمر رساندند. مصر در حالی دوباره میزبان رقابت هاست که از سال ۲۰۱۰ به این طرف، طعم قهرمانی را نچشیده و شاید این بار در کشور فرعون، دوباره نوای قهرمانی به صدا درآید.

ستاره هایی چون محمد صلاح، سادیو مانه و ریاض محرز، نام هایی هستند که مخاطبان بسیاری را به خود جلب خواهند کرد. دیدن رقابت دوباره این سه ستاره، قطعا باعث رضایت علاقه مندان به فوتبال خواهد بود.

تمامی قهرمانان: مصر (۷)، کامرون (۵)، غنا (۴)، نیجریه (۳)، ساحل عاج (۲)، جمهوری دموکراتیک کنگو (۲)، زامبیا (۱)، تونس (۱)، سودان (۱)، الجزایر (۱)، مراکش (۱)، اتیوپی (۱)، آفریقای جنوبی (۱) و کنگو (۱) موفق به کسب قهرمانی در جام ملت های آفریقا شده اند.

بهترین گلزنان تاریخ مسابقات: ساموئل اتوئو (۱۸ گل – کامرون)، لورنت پوکو (۱۴ گل – ساحل عاج)، رشیدی یکینی (۱۳ گل – نیجریه)، حسن الشاذلی (۱۲ گل – مصر)، پاتریک امبوما (۱۱ گل – کامرون)، دیدیه دروگبا (۱۱ گل – ساحل عاج) و حسام حسن (۱۱ گل – مصر) بهترین گلزنان تاریخ جام ملت های آفریقا هستند.

رکوردداران حضور: احمد حسن (مصر – ۸ دوره)، ریگوبرت سانگ (کامرون – ۸ دوره)، عصام الدین الحضری (مصر – ۷ دوره)، حسام حسن (مصر – ۷ دوره)، سیاکا تینه (ساحل عاج – ۷ دوره)، حبیب کولو توره (ساحل عاج – ۷ دوره)، بوبکر بری (ساحل عاج – ۷ دوره) و جرمی انجیتاپ (کامرون – ۷ دوره) رکوردداران حضور در این مسابقات هستند.

بیشترین میزبانی: مصر و غنا با چهار دوره میزبانی، بیشترین میزبانی مسابقات را بر عهده داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها