سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند بیش از ۶ نفر از سرشاخه‌های اصلی شرکت هرمی معروف به «یونیک فاینانس» را شناسایی و در چند نقطه ایران و در یک عملیات همزمان و نفسگیر دستگیر کنند.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۶۰
سرشاخه‌های شرکت هرمی یونیک فاینانس دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامی، قاضی پرونده و رئیس شعبه ۷۷۲ دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مشهد در تشریح این ماجرا گفت: چندی پیش مستنداتی به دستگاه قضایی منعکس شد که بررسی‌های اولیه بیانگر آن بود افرادی در مشهد و در پوشش فروش سهام شرکت‌هایی نظیر بی‌ام و، بنز، سامسونگ، اپل و... از هر متقاضی ۱۰۰۰ دلار به صورت نقدی دریافت کرده‌اند.

قاضی شعبه ۷۷۲ دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مرکز استان افزود: در ادامه مشخص شد عاملان این اقدام اعضای یک شبکه هرمی با عنوان «یونیک فاینانس» هستند و فروش سهام شرکت‌های معتبر خارجی به هیچ عنوان واقعیت ندارد و این اظهارات فقط برای آن بوده که طعمه را خام کنند تا عضو شرکت هرمی شود.

از همین رو پرونده در اختیار کارشناسان اداره کل اطلاعات خراسان رضوی قرار گرفت تا تمامی زوایای پرونده به دقت مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد.

برهمین اساس سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از مدتی فعالیت شبانه روزی و حرفه‌ای پی بردند اعضای این شبکه هرمی به صورت گسترده در دیگر نقاط کشور هم درحال فعالیت هستند، اما سرشاخه‌های اصلی آن در مشهد و به صورت کاملاً مخفیانه در حال عضوگیری و برگزاری جلسات غیرقانونی هستند.

نفوذ به شبکه و جشن ۱۰۰۰ دلاری!

این مقام قضایی بیان داشت: اعضای باند پیچیده شبکه هرمی یونیک فاینانس در زمان جذب (پرزنت کردن) به طعمه خود وعده پرداخت سود ۶۰ دلاری به صورت ماهیانه را می‌داده، ولی در عمل از این پول خبری نبود، مگر آنکه عضو تازه جذب شده بتواند ماه بعد فرد دیگری را به شبکه هرمی معرفی کند، آنگاه ۱۰۰۰ دلار بین حلقه‌های بالا دستی تقسیم و به سرشاخه‌ها سود‌های کلانی می‌رسید.

از سوی دیگر نفوذ سربازان گمنام امام زمان (عج) به جلسات زیرزمینی اعضای شبکه هرمی مشخص کرد برخی از سرشبکه‌های اصلی که پول‌های کلانی را به جیب زده بودند، برای خود مراسمی معروف به جشن ۱۰۰۰ دلاری ترتیب داده و مدعی می‌شدند درآمد ماهیانه آن‌ها از این راه، مرز ۱۰۰۰ دلار را هم رد کرده است. به این صورت بود که دیگر اعضا با این خیال خام، ترغیب به جذب عضو جدید و فعالیت بیشتر می‌شدند.

آغاز عملیات دستگیری در چند نقطه کشور

قاضی غلامی اشاره‌ای هم به ردزنی اعضای باند کرد و گفت: در ادامه کارشناسان اداره کل اطلاعات استان توانستند بیش از ۶ سرشاخه اصلی این شبکه هرمی را در مشهد، تهران، سبزوار و گناباد شناسایی و تحرکات آن‌ها را تحت کنترل بگیرند.

پس از جمع آوری مستندات قوی قضایی و ارائه آن به شعبه، دستور بازداشت تمامی سرشاخه‌های باند صادر و سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرحله اول به سراغ فردی رفتند که در تهران فعالیت می‌کرد و برای دیدن همسرش به صورت مخفیانه به مشهد آمده بود. از همین رو محل اختفای متهم در بولوار هنرستان محاصره و عملیات دستگیری آغاز شد.

درمقابل این اقدام وقتی متهم پی می‌برد همه چیز لو رفته است، از همسرش می‌خواهد در خانه را باز نکند تا او فرصت داشته باشد تمامی ادله جرم را معدوم کند. برای این کار هم لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراهش را از طبقه پنجم ساختمان به پایین پرت می‌کند تا آن‌ها را از بین ببرد، اما این اقدام هم فایده‌ای نداشت و با وجود آسیب جدی که به ادله جرم رسیده بود، کارشناسان زبده اداره کل اطلاعات خراسان رضوی توانستند اطلاعات آن‌ها را استخراج و به مستندات خوبی دست پیدا کنند.

در ادامه نیز همه سرشاخه‌های تحت تعقیب که بیش از پنج نفر هستند، در یک عملیات هماهنگ طوری دستگیر شدند که حتی زیرشاخه‌های این شرکت هرمی از ماجرا بویی نبرده بودند.

توقیف خودرو و خانه‌ای لوکس در پایتخت

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از انجام عملیات دستگیری از ناحیه متهمان یک خودرو لوکس بی‌ام و، یک باب منزل در یکی از بهترین نقاط تهران، تعداد زیادی حساب و... نیز توقیف و مسدود گردید.

آنچه برآورد می‌شود این است که اعضای شبکه هرمی یونیک فاینانس تا به امروز بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به همین شیوه از طعمه‌های خود دریافت کرده و با روش‌های مختلفی مانند خرید ارز دیجیتال و... مقدار قابل توجهی از وجوه را از کشور خارج کرده باشند.

دادیار شعبه ۷۷۲ دادسرای مشهد در پایان عنوان کرد: در این زمینه دو سرکرده اصلی این ماجرا با هویت‌های (نیما. ت) و (فرزین. ف) که از ایران به دوبی گریخته‌اند هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. همه تلاش ما در دستگاه قضایی بر این است که بتوانیم دیگر عاملان اصلی این اقدام را شناسایی و وجوه دریافت شده را به مردم بازگردانیم. از همین رو نیاز به همکاری افرادی داریم که اعضای این باند از آن‌ها وجوهی را دریافت کرده‌اند، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به شعبه ۷۷۲ دادسرای ناحیه ۷ مشهد در راستای این مهم ما را یاری نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها