کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور تا اواسط امروز سه‌شنبه (۱۱ تیرماه ) ادامه دارد و از بعدازظهر امروز کاهش می‌یابد و این سیستم جوی از کشور خارج می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۳۸
ادامه بارش‌ها در نوار شمالی کشور

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، فریبا گودرزی افزود: امروز در استان‌های مازندران، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و توفان‌های تندری ادامه دارد و شدت بارش‌ها امروز در استان مازندران خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین امروز جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمالی فارس و جنوب غرب اصفهان بارش پراکنده، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و با عبور این سامانه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیمه شمالی کشور افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه‌ای را خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز در استان‌های سمنان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، یزد، شمال مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب سرعت وزش باد تشدید می‌شود و در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

گودرزی گفت: از امروز تا پنجشنبه نوار شرقی به ویژه شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل، وزش بادهای شدید موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

به گفته وی صبح امروز دریای خزر مواج و توفانی است، همچنین امروز غرب و مرکز خلیج‌فارس مواج پیش بینی شده است.

وزش باد در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف و در بعدازظهر افزایش وزش باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۲۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: اردبیل با دمای ۴ درجه بالای صفر، ارومیه و شهرکرد ۱۰ درجه بالای صفر و اهواز ۴۷ درجه و یزد ۴۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها