از آنجاییکه اوپک و هم‌پیمانانش به دنبال تمدید توافق کاهش تولید هستند، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از 2 دلار افزایش یافته و به 66.26 دلار رسیده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۹۸
افزایش قیمت نفت با احتمال تمدید توافق اوپک

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، از آنجاییکه اوپک و هم‌پیمانانش به دنبال تمدید توافق کاهش تولید حداقل تا پایان سال 2019 هستند، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از 2 دلار افزایش یافته است.

هر بشکه نفت برنت با 1.52 دلار افزایش 66.26 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 1.40 دلار افزایش 59.87 دلار معامله شد.

کشورهای عضو اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت امروز و فردا در وین دیدار می‌کنند تا در مورد توافق کاهش تولید با یکدیگر گفتگو کنند.

این گروه از سال 2017 تاکنون میزان تولید نفت خود را با هدف افزایش قیمت نفت در بحبوحه ضعیف شدن اقتصاد جهان و افزایش تولید آمریکا کاهش دادند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد با عربستان بر سر تمدید توافق کاهش تولید که 1.2 درصد تقاضا در جهان است به مدت 6 تا 9 ماه موافق است. (تا دسامبر 2019 یا مارس 2020)

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان که دیروز برای شرکت در نشست اوپک وارد وین شده بود به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم تمدید توافق کاهش تولید 9 ماهه باشد.»

وی در مورد نیاز به کاهش بیشتر تولید گفت: «فکر نمی‌کنم که بازار (به کاهش بیشتر) نیاز داشته باشد.»

بجارنه شیلدروپ، تحلیلگر بازار نفت گفت: «اگر روسیه، عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت عضو اوپک، میزان تولید خود را در سطح تولید سه ماهه اول 2019 نگه دارند، تضمین خواهند داد که بازارهای نفتی در جهان با مازاد روبرو شوند. آنها درحالی‌که تنها محدودیت‌های کمی انجام می‌دهند اما قیمت‌های 60 تا 70 دلار در هر بشکه بدست خواهند آورد.»

«اوپک در کل در حال از دست دادن سهم بازار است. اما این بار به صورت عادلانه تقسیم نشده زیرا ایران ونزوئلا تقریبا تمامی درد این بار را تحمل می‌کنند.»

در ماه‌های اخیر، به علت افزایش تولید آمریکا و کند شدن رشد اقتصادی در جهان، قیمت نفت تحت فشار کاهشی قرار گرفت

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا در ماه آوریل به رکورد ماهانه حدود 12.16 میلیون بشکه در روز رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها