شاید تعجب کنید اگر بدانید که ایسلند یکی از جذاب‌ترین و البته ایده آل‌ترین کشور‌های جهان است. کشوری کوچک و اسکاندیناوی که مردم آن اغلب بین شادترین مردم جهان دسته بندی می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۳۰
حقایقی جالب درباره ایسلند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی قرار است در مورد کشور‌های مختلف اطلاعات داشته باشیم، اغلب با اطلاعاتی مثل مساحت، نرخ جمعیت و مواردی مشابه رو به رو می‌شویم. اما جالب است بدانید که افزون بر این اطلاعات، گاهی اطلاعاتی وجود دارند که بسیار جذاب‌تر محسوب می‌شوند.

در ایسلند هیچ خبری از پشه نیست

اگر چه پشه‌ها در مکان‌هایی با شرایط مختلف آب و هوایی، از جمله در قطب جنوب و در نزدیکی گرینلند، دیده شده اند، اما احتمالا تعجب می‌کنید اگر بدانید که در ایسلند هیچ خبری از پشه‌ها نیست. درواقع پشه‌ها در ایسلند جایی ندارند.

به گفته دانشمندان، آب و هوای ایسلند به آن‌ها کمک می‌کند تا پشه‌ها از بین بروند. بر خلاف دیگر کشور‌های سرد، آب و هوا در ایسلند به سرعت و به طور غیر منتظره تغییر می‌کند. درواقع یک افزایش ناگهانی دما در اواسط زمستان رخ دهد که یخ‌ها را ذوب می‌کند و پس از آن یک افت ناگهانی دما، چرخه حیات پشه‌ها را مختل می‌سازد و باعث می‌شود که پشه‌ها به طور کامل از بین بروند.

۱۰۰ ٪جمعیت ایسلند به اینترنت دسترسی دارند

براساس داده‌های جمع آوری شده از اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، بانک جهانی و بخش جمعیت سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۵ میلادی، ایسلند به میزان ۱۰۰ درصد از کاربران اینترنت پذیرایی می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که این کشور یکی از به روز‌ترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود.

تامین برق با کمک انرزی‌های تجدید پذیر

بیش از ۹۹ درصد تولید برق در ایسلند از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی برق آبی و انرژی گرمایی تامین می‌شود. ایسلند بزرگترین تولید کننده انرژی سبز و تولید برق با کمک این انرژی‌ها در سراسر جهان است. در این کشوربیش از ۲۰۰ آتشفشان و ۶۰۰ چشمه آّب گرم وجود دارد؛ بنابراین بیش از ۲۰ میدان بخار با درجه حرارت حداقل ۱۵۰ درجه سانتیگراد وجود دارد و بسیاری از آن‌ها حتی به ۲۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسند. در کنار این مکان‌ها بسیاری از رودخانه‌ها و آبشار‌های یخبندان وجود دارد که از طریق آن‌ها نیز نیروی برق آبی تامین می‌شود.

سرانه خرید و مطالعه کتاب در ایسلند شگفت انگیز است

ایسلندی‌ها به شدت اهل مطالعه هستند و نسبت به بسیاری دیگر از نقاط جهان بیشتر کتاب می‌خوانند و اهل مطالعه هستند. ایسلند دارای ادبیات غنی است و مردم از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کنند.

برخی تصور می‌کنند شیوع مطالعه در ایسلند، ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که زمستان‌های طولانی و فاصله‌های طولانی بین مکان‌هایی مانند سینما از قدیم الایام مردم را به مطالعه سوق داده است و از سوی دیگر نیز ادبیات فولکلور و اساطیر و داستان‌های باستانی نیز به این ماجرا افزوده است. در طول شب کریسمس، ایسلندی‌ها کتاب‌های بسیاری را به عنوان هدیه به یکدیگر اهدا می‌کنند و این کشور را می‌توان در حوزه فرهنگ کتابخوانی بسیار ثروتمند ارزیابی کرد.

نام خانوادگی ایسلندی‌ها

ایسلندی‌ها از سیستم نامگذاری سنتی اسکاندیناوی استفاده می‌کنند که شامل نام خانوادگی است که از اسم پدر یا اسم مادر استخراج می‌شود، بنابراین در ایسلند خبری از نام خانوادگی نیست و بنابراین اغلب افراد در ایسلند از نام اول خود استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها