مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: قیمت شیر ارتباط مستقیمی با میزان مصرف آن دارد و افزایش قیمت میزان مصرف آن را در سبد غذایی مردم کاهش داده و نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۸۷
کاهش  مصرف شیر نگران کننده است

به گزارش جام جم آنلاین، وحید مفید روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: طبیعی است که هرچه قیمت شیر بالاتر برود، میزان مصرف آن نیز کاهش می یابد و این نگران کننده است چراکه شیر ارزان ترین منبع تامین پروتئین حیوانی مردم به شمار می رود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو در ستاد تنظیم بازار توصیه هایی داشته است تا راهکارهایی اتخاذ شود که تامین شیر برای افراد کم درآمد، حمایت شود.

مفید با اشاره به نقش کلسیم موجود در شیر در پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان، خاطرنشان کرد: سرانه استاندارد سالانه مصرف شیر برای هر نفر ۱۶۰ کیلوگرم است اما اعداد و ارقام فعلی، نصف این میزان مصرف را در کشور نشان می دهند.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اکنون نیز با گران تر شدن محصولات لبنی باید این آمار دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

مفید در ادامه به بازرسی های مداوم از کارخانجات مواد غذایی اشاره کرد و گفت: افزودن هرگونه ماده غیرمجاز به محصولات غذایی موجب توقف خط تولید آن خواهد شد و پرونده آن به تعزیرات ارجاع می شود.

وی با بیان اینکه تخلفاتی در کارخانجات غذایی مشاهده شده اما تعداد آن بسیار محدود و معدود بوده است، تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف با ارجاع پرونده به مراجع قضایی تا زمان تعیین تکلیف، کارخانه متخلف بازگشایی نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها