برند نه‌چندان مشهور Frangivento، طی مراسمی از ابرخودروی پلاگین هیبری خود با نزدیک به هزار اسب‌بخار قدرت رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۴۴
ابرخودروی «Asfane DieciDieci» معرفی شد (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، برند Frangivento که یکی از صد‌ها شرکت‌های خودروسازی ایتالیایی است، خودرو‌های قدرتمند و منحصر‌به‌فردی را تولید می‌کند، این شرکت در هفته گذشته اعلام کرد که به زودی از مدل پلاگین هیبریدی جدید خود رونمایی خواهد کرد. در روز گذشته در طی مراسمی در تورنتو ایتالیا، این شرکت از ابرخودرو جدید خود با نام Asfane DieciDieci معرفی کرد.

این مدل در نگاه اول به دلیل ظاهر بسیار جذاب و زیبایی که دارد نظر هر عاشق خودرویی را به خود جلب می‌کند، بدنه این مدل با آلومینیوم و فیبر کربن تولید شده و درب‌ها با حالت پروانه‌ای از بالا باز می‌شوند، طراحی دو بخشی و دورنگ که بی شباهت به مدل‌های لامبورگینی نیز نیست، در عقب به اسپویلر کوچک از جنس فیبر کربن ختم می‌شود، سقف نیز با حالت شفاف به نظر از جنس خاص پلاستیک یا شیشه مقاوم است و چرخ‌ها نیز از نوع مسابقه‌ای شرکت OZ Racing تهیه شده‌اند.

در عقب خودرو، چراغ ترمز شناور دیده می‌شود که بخش‌های اعظمی از آن مانند یک اسپویلر به خودرو متصل نیستند همچنین یک دیفیوزر بزرگ با ۶ خروجی اگزوز از دیگر نکات قابل توجه طراحی Asfane DieciDieci در قسمت عقب آن است. یک نکته جالب در مورد نام این ابرخودرو آن است که کلمه Dieci در ایتالیایی به معنای عدد ۱۰ است، در واقع این مدل در ایتالیا با نام Asfane ۱۰، ۱۰ نیز شناخته می‌شود.

شرکت Frangivento در طراحی داخلی مانند بیرون خودرو، چشم‌نواز کار نکرده است، سبک دو رنگ سفید و قرمز با طراحی بسیار ساده و بدون هیچ ویژگی خاصی، کمی مایوس کننده است، فرمان به شکل مستطیلی طراحی شده و نمایشگر‌های کیلومترشمار و سیستم هوشمند مرکزی بسیار ساده و شاید زشت درون خودرو جای گرفته‌اند.

اما جدا از طراحی، Asfane DieciDieci در بخش فنی حرف‌هایی برای گفتن دارد، این مدل از منبع قدرت پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند، بر اساس گزارش Lastampa.it، یک پیشرانه درون‌سوز توربوشارژ ۵.۴ لیتری با ۱۰ سیلندر با چینش V شکل و قدرت ۸۴۸ اسب‌بخار زیر کاپوت جای گرفته است، از طرفی دو پیشرانه الکتریکی برروی محور جلو نیرو ۱۱۰ کیلووات (۱۴۸ اسب‌بخار) نیز قرار گرفته که قدرت نهایی را به ۹۹۶ اسب‌بخار یا ۷۴۳ کیلووات می‌رساند، با این وجود این ابرخودرو تنها ۴ اسب‌بخار تا رسیدن به جمع مدل‌های هزار اسب‌بخاری فاصله دارد. از دیگر مشخصات فنی می‌وان به جعبه دنده خودکار هشت سرعته اشاره کرد که نیرو را به چهار چرخ می‌رساند. قیمت این مدل میان ۱.۱ تا ۱.۷ میلیون دلار اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها