سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران جنگ طلب نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران همواره نشان داده است که جنگ طلب نیست.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۷۱
ایران جنگ طلب نیست

به گزارش جام جم آنلاین از استانداری آذربایجان غربی، سیدعباس موسوی در بدو ورود به ارومیه به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت بمباران شیمیایی سردشت اظهار داشت: ایران همواره نشان داده است که جنگ طلب نیست ولی جنگاور است و در زیر شدیدترین فشارها نیز در سایه مقاومت ملت، پیروز و سربلند خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در عین حال اهل تعامل و گفتگو است و راهبرد اساسی آن، مقاومت در مقابل همه فشارهای خصمانه است افزود: در حال حاضر در هفته حقوق بشر آمریکایی قرار داریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: از نمونه‌های بارز این حقوق بشر دروغین می‌توان به حوادث خونین تاریخ ایران شامل ترور مقام معظم رهبری در ۶ تیرماه ۱۳۶۰، حادثه فجیع هفت تیر در همان سال، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ سرنشین بی گناه توسط ناو آمریکایی وینسنس در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ و بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶ اشاره کرد.

وی در خصوص اهداف سفر خود به آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان بمباران شیمیایی سردشت که فاجعه آن توسط صدام و با هدایت آمریکایی‌ها اتفاق افتاد از جمله مهمترین هدف‌های سفر به این استان است.

موسوی گفت: یاد و خاطره قربانیان بمباران شیمیایی سردشت باید برای همیشه زنده بماند تا توجه داشته باشیم که ما با چه هزینه‌ای ضمن اداره جنگ، در مقابل همه زیاده خواهی ها مقاومت کرده‌ایم و این امر باید الگویی برای شرایط فعلی باشد.

سید عباس موسوی به عنوان میهمان یادواره قربانیان بمباران شیمیایی سردشت به آذربایجان غربی سفر کرده است و همزمان با هفتم تیرماه جاری در این آئین حضور می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها