رئیس مجلس شورای اسلامی با یکی از نمایندگان در صحن علنی امروز خانه ملت در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان درگیر مشاجره لفظی شدند.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۹۵
مشاجره لفظی لاریجانی و یک نماینده در مجلس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (اعاده اموال نامشروع مسئولان) در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان مورد بررسی وکلای ملت قرار گرفت.

در جریان بررسی ماده 7 طرح مزبور فضای مجلس برای دقایقی متشنج شد.

این گزارش حاکی است پس از پیشنهاد غلامرضا کاتب و تذکر وی درخصوص پرداخت اموال نامشروع مسئولان در راستای فقرزدایی، حسینعلی حاجی‌ دلیگانی طی تذکری خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: اگر از تمام مجلس بپرسید این قانون و اموال نامشروع مسئولان صرف فقر می‌شود می‌دانستند که موضوع چیست و هرگز به آن مخالفت نمی‌کردند.

وی افزود: آقای لاریجانی! نوع رفتار شما با نوع پیشنهاد کاتب این پیام را می‌رساند که مردم نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است بنابراین پیشنهاد آقای کاتب باید به صورت چاپ شده در مجلس مطرح می‌شد. شما باید اجازه می‌دادید تا این پیشنهاد به صورت مکتوب ارائه می‌شد نه شفاهی.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: اگر هم آقای کاتب پیشنهاد رفع ابهام برای پیشنهاد آقای قاضی‌زاده مطرح کرده است من حرفم را پس می‌گیرم در غیر این صورت شما اشتباه کرده‌اید.

براساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به سوال حاجی دلیگانی گفت: ما اشتباه نکرده‌ایم شما هم قضاوت نکنید.

لاریجانی ادامه داد: کاتب به عنوان نماینده مجلس اجازه طرح پیشنهاد جایگزین را دارد.

وی افزود: اینکه می‌گویید نماینده‌ها متوجه پیشنهاد کاتب نشده‌اند و یا رای نداده‌اند را از کجا آورده‌اید این سخنان را از کجا می‌گویید؟ نمایندگان رای دادند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اینکه شما می‌گویید رفتار ما و کاتب درست نیست مگر ما چه رفتاری داشتیم. آقای کاتب پیشنهاد رفع ابهام داد و بنده هم خواندم اگر این موضوع تغییری هم کند تاثیری برای من ندارد.

لاریجانی در ادامه یادآور شد: موضوع این قانون در قالب بودجه سنواتی مصرف می‌شود. من که مدافع نیستم. این رفتار درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سنواتی این مساله مطرح است، فرض کنید حرف شما درست باشد اما یک نماینده حق دارد که نظر دهد. لذا شما حق ندارید بیشتر از نمایندگان دیگر حرف بزنید حرف شما درست نیست.

براساس این گزارش، لاریجانی خطاب به حاجی دلیگانی گفت: تذکرتان به جا نیست و رفتار و حرف شما نیز شعار است. موضوع فقر هم حذف نشده است.

وی در خاتمه گفت: آقای حاجی دلیگانی! شما مدعی همه نمایندگان شده‌اید و می‌گویند آ‌نها نفهمیده‌اند و فقط ما می‌فهمیم.

تبصره ماده 7 طرح مزبور عنوان می‌کند درآمدهای ناشی از اجرای احکام مقرر در این بخش در چارچوب بودجه‌های سنواتی صرف فقرزدایی و ایجاد اشتغال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها