کد خبر: ۱۲۱۳۵۹۴
انواع تابلو تبلیغاتی

تابلو سازی در گذشته مانند امروز مرسوم نبود. کسبه برای معرفی کسب و کار خود به مردم، نام خود یا فعالیتی که انجام می دادند را روی پارچه، چرم، چوب و یا آهن می نوشتند و آنها را در سر درب مغازه خود آویزان می کردند. مثلا روی یک تکه چرم می نوشتند «کفش فروشی عادل» و یا هر چیز دیگر، به این طریق فعالیت خود را به مردم معرفی می کردند.

اما رفته رفته با پیشرفت علم و پدید آمدن روش های جدید تابلو سازی، تبلیغات به صورت تابلو شکل دیگری به خود گرفت. هر کسی با توجه به سلیقه و بودجه ای که دارد می تواند تابلوی متناسب کسب و کار خود را سفارش دهد.

در گذشته شغلی به نام تابلو سازی وجود نداشت و صاحبان کسب و کار مجبور بودند خودشان به طراحی و ساخت تابلو های تبلیغاتی بپردازند یا آنها را برای ساخت به نجاری ها یا آهنگری ها می دادند. اما با افزایش اهمیت تابلو سازی و تاثیر آن بر رونق کسب و کار، شغلی تحت عنوان تابلو سازی پدید آمده است. تابلو سازی نامور نیز یکی از قدیمی ترین تابلو سازی های ایران می باشد.

با ابداع و ساخت متریال جدید تابلو ها به طرق دیگری ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

تابلو فلکسی فیس Flex Face Signage

تکنولوژی ساخت این نوع تابلو از سال 1375 وارد ایران شده است. اغلب تابلو های سر درب و تبلیغاتی از نوع تابلو فلکسی هستند. تابلو فلکسی ها و بنر های تبلیغاتی در ظاهر مشابه هم می باشند اما تفاوت های زیادی با هم دارند. این نوع تابلو برای بسیاری از افراد به دلیل سهولت تعویض رویه آن محبوب هست.

همچنین قیمت تابلو فلکسی مقرون به صرفه می باشد. تابلو فلکسی در مقابل شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی دارد. در تابلو سازی نامور تابلو فلکسی ها از جنس کره ای ساخته می شوند.

تابلو لایت باکس light Box

لایت باکس یا جعبه نورانی نوعی دیگر از تابلو های تبلیغاتی هستند. لایت باکس ها در انواع و اشکال مختلف برای تبلیغات استفاده می شوند.

لایت باکس ها به صورت ایستاده، دو طرف پرچمی، لایت باکس پلکسی، آلومینیومی و حروف برجسته ساخته می شوند. از لایت باکس ها برای تبلیغات محیطی و سالنی نیز استفاده می شود.

تابلو حروف برجسته

از انواع دیگر تابلو های سردرب می توان به تابلو حروف برجسته اشاره نمود. تابلوهای حروف برجسته از جنس هایی مانند برنج، آهن، استیل، پلکسی گلاس، استیل طلائی و چلنیوم یا آلورایید ساخته می شوند. حروف برجسته بسیار کاربردی است و می توان آن را به صورت نورانی نیز ساخت.

تابلو روان

تابلو روان یا تابلو LED نوع دیگری از تابلو های تبلیغاتی هستند. تابلو هایی که از تعداد زیادی LED ساخته شده اند و با برنامه نویسی و میکروکنترلر حروف انگلیسی و فارسی با افکت های مختلف به نمایش در می آید.

تابلو ترموود

ساخت این نوع تابلو ها از ساخت تابلو در گذشته الهام گرفته شده است. تابلو ترموود از چوب های نرم یا سخت ساخته می شوند. معمولا از چوب درخت کاج یا صنوبر برای ساخت تابلو ترموود استفاده می شود. از این نوع تابلو معمولا در ساخت نمای ساختمان یا زیر سازی تابلو حروف برجسته استفاده می گردد.

روشنایی تابلو ها

تابلو های تبلیغاتی هر نوعی که باشند روشنایی و نورسازی آنها بوسیله لامپ های SMD انجام می گیرد. در گذشته برای روشن سازی تابلو های تبلیغاتی از لامپ های مهتابی و فلورسنت استفاده می کردند حتی هنوز هم بسیاری از تابلو سازی ها از این نوع لامپ های پر مصرف برای روشنایی تابلو ها استفاده می کنند. اما در تابلو سازی نامور برای روشنایی تابلو ها از لامپ های SMD استفاده می شود. این نوع لامپ ها نسبت به لامپ های مهتابی مصرف انرژی را تا 85 درصد کاهش می دهند. پنل های SMD طول عمر و دوام بالایی دارند. روشنایی آنها نیز از کیفیت بهتری برخوردار می باشد. اما در مقابل لامپ های مهتابی به سرعت می سوزند و باعث سیاه شدن تابلو ها می شوند و همچنین کیفیت روشنایی خوبی ندارد.

نوع چاپ

چاپ تابلو ها نیز از نوع چاپ UV می باشد. در حالی که هنوز هم بسیاری از تابلو سازی ها از چاپ سالونت Solvent استفاده می کنند. اگر دقت داشته باشید تابلو های قدیمی بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می دهند. دلیل آن هم کیفیت نامناسب چاپ می باشد. چاپ سالونت کیفیت و دوام کافی ندارد. در مقابل چاپ یو وی از رزولوشن بالایی برخوردار است و سبب می شود کیفیت تصاویر چاپی نسبت به چاپ سالونت بهتر باشند. همچنین دوام و مقاوت این نوع چاپ بسیار بالا است. در تابلو سازی نامور چاپ انواع تابلو ها از نوع چاپ UV می باشد.

زیر سازی تابلو

در گذشته برای زیر سازی تابلو ها از ورق های گالوانیزه استفاده می شد. اما استفاده از این نوع متریال مشکلات زیادی به همراه دارد. در تابلو سازی نامور برای زیر سازی تابلو ها از ورق های PVC استفاده می شود. گالوانیزه باعث اتصالی برق می گردد زیرا جریان برق را از خود عبور می دهد. اتصال برق نیز باعث می شود لامپ های استفاده شده برای روشنایی بسوزند. در حالی که پی وی سی عایق جریان برق است همچنین سبک و ضد آب می باشد و مقاومت بالایی دارد.

همانطور که گفته شد تابلو های تبلیغاتی نقش مهمی در معرفی و تبلیغات یک کسب و کار دارند، اما به شرط آنکه به صورت اصولی و مناسب ساخته شوند. تابلو ها در عین سادگی می توانند مشتریان زیادی برای یک مغازه به دست بیاورند. تابلوی سردرب باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که مردم با یک دید بتوانند فعالیت آن مغازه را بفهمند.

برای سفارش تابلو های تبلیغاتی و همچنین مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

02157996

02144860911

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها