وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در نامه روحانی به سران و نامه بنده به موگرینی ۲ مرحله اقدامات درباره برجام اعلام شده، مرحله نخست از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و از مرحله دوم نیز از ۱۶ تیر آغاز می‌‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۲۷
آغاز مرحله دوم اقدام ایران در ارتباط با برجام ۱۶ تیر

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محمدجواد ظریف ظهر امروز پس از برگزاری نشست مشترک استراتژیک ایران و ترکیه در اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قراری که روسای جمهور دارند، هر 2 سال یک‌بار قرار است وزرای خارجه برای روابط راهبردی 2 کشور برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: امروز نخستین جلسه برنامه‌ریزی در اصفهان تشکیل شد و توافق سند همکاری 2 ساله کشور را امضا کردیم، همین‌طور فرصتی داشتیم درباره روابط 2 جانبه و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کنیم و سفر بسیار خوبی بود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی با ترکیه همکاری داریم و در همه این زمینه‌ها صحبت شد.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره پایان فرصت 2 هفته‌ای ایران و اقدام بعدی ایران در ارتباط با برجام تصریح کرد: اقدام بعدی را اعلام کردیم، در نامه روحانی به سران و نامه بنده به موگرینی 2 مرحله اقدامات اعلام شده، مرحله نخست از 18 اردیبهشت‌ماه آغاز شد و از مرحله دوم نیز از 16 تیرماه آغاز می‌‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها