برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس با عقد قراردادی ۲ ساله سرمربی الاهلی عربستان شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۰۳
آشنایی با تیم جدید برانکو / سبزپوشان سرمایه دار و ستاره‌های درخشان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اخراج خورخه فوساتی اروگوئه ای، مسئولان باشگاه فوتبال الاهلی عربستان به دنبال جذب مربی بزرگی بودند و به همین دلیل با برانکو ایوانکوویچ به توافقاتی رسیدند تا او با عقد قراردادی ۲ ساله سرمربی تیم شان شود.

الاهلی ستاره‌های زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به یاسر المسیلیم، سعد الموالد، محمد الفتیل، تیسیر الجاسم، محمد اسیری، عبدالشافی، تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه، آدریان سانتوس و ... اشاره کرد.

تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه و آدریان سانتوس ۴ بازیکن خارجی الاهلی هستند که با صلاحدید سرمربی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ حضور دارند و بازی‌های خوبی در ماه های گذشته برای این تیم انجام دادند. السومه سوریه‌ای در این فصل لیگ عربستان همراه با دیگانینی از کیپ ورد ۱۸ و ۱۶ گل به ثمر رسانده و زوج خطرناکی در خط حمله نماینده عربستانی محسوب می‌شوند. این تیم در لیگ عربستان در رده چهارم قرار گرفت و البته احتمال دارد السومه به لیگ ستارگان قطر برود و جایگزین بغداد بونجاح شود.

الاهلی تاکنون ۳ مرتبه قهرمان لیگ عربستان شده و ۹ بار نیز به مقام نایب قهرمانی رسیده است. آن‌ها ۱۳ مرتبه جام پادشاهی عربستان، ۶ بار جام ولیعهد، ۳ مرتبه جام شاهزاده فیصل بن فهد و یک بار نیز سوپرکاپ عربستان را فتح کرده اند. آن‌ها همچنین در حوزه بین المللی نیز ۳ بار قهرمان جام شورای همکاری خلیج فارس و یک مرتبه نیز قهرمان باشگاه‌های عربی شدند. این تیم همچنین ۲ بار نیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است که هر ۲ بار مغلوب شده و موفق به قهرمانی در آسیا نشد.

این تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ باید با الهلال مسابقه دهد که بازی سختی است. همچنین باشگاه الاهلی عربستان با یزید البکر ستاره تیم الفیصلی و طلال عبسی بازیکن تیم التعاون به توافق رسیده است و به زودی خرید این ۲ بازیکن را به صورت رسمی اعلام می کند.

لازم به ذکر است، در حالی باشگاه الاهلی عربستان این خبر را به طور رسمی اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس همچنان معتقد است سرمربی کروات با آن‌ها قرارداد دارد و با توجه به اینکه مطالبات و پیش پرداخت سال آینده او آماده است، برانکو نمی‌تواند بدون هماهنگی با آن‌ها با باشگاه سعودی قرارداد امضاء کند.

برانکو به زودی برای نهایی کردن قراردادش با الاهلی عربستان وارد جده خواهد شد و پس از آن به محل اردوی آماده‌سازی پیش فصل این تیم در اتریش خواهد رفت تا پس از ۴ سال حضور در پرسپولیس و فوتبال ایران، حالا فضا و چالش جدیدی را تجربه کند.

رقم قرارداد برانکو هنوز به طور رسمی از سوی عربستانی‌ها اعلام نشده، اما گفته می‌شود او سالیانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو از تیم عربستانی دریافت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها