پیرو حضور پیاپی و رفت و آمدهای مکرر ناوهای آمریکایی که همگی برای ارعاب و ترساندن مردم منطقه به خلیج فارس و دریای عمان و دیگر نقاط دنیا اعزام می‌شوند، سردار باقرزاده پیشنهادی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۰۱
پیشنهاد فرمانده کمیته جستجوی مفقودین برای تغییر کاربری ناوهای آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با تسنیم پیرو حضور پیاپی و رفت و آمدهای مکرر ناوهای آمریکایی که همگی برای ارعاب و ترساندن مردم منطقه به خلیج فارس و دریای عمان و دیگر نقاط دنیا اعزام می‌شوند، گفت: با توجه به عدم کارایی این ناوها در شرایط کنونی خصوصاً در مواجهه با ملت‌های مستقلی مثل جمهوری اسلامی ایران، پیشنهادی که چند سال پیش من به یکی از مسئولان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دادم را آمریکا دنبال کند.

وی افزود: پیشنهاد و راهکار عقلایی این است که هر چه زودتر این ناوها را قبل از اینکه در دریا به یک آهن قراضه تبدیل بشود، قبل از اینکه بر اثر شرایط جوی و خوردگی و فرسایش به طور کلی از بین برود، آن‌ها را طبق یک فرآیند بازسازی کنند. ناوها را برای خدمات انسان‌دوستانه در اقصی نقاط دنیا تغییر کاربری دهند؛ یعنی کل ناوها در اختیار صلیب سرخ جهانی قرار بگیرد.

سردار باقرزاده تصریح کرد: ناوها می‌تواند برای حمل و نقل کالاهای امدادی و وسایل ویژه مهندسی، انبار دارویی و تغذیه برای تأمین آذوقه و کلا هر نوع خدماتی که در شرایط حاد اعم از سیل، آتش، زلزله، طوفان‌ها و دیگر بلایا و سوانح طبیعی نیاز است، مورد استفاده قرار بگیرد. و در هر شرایطی که در یک نقطه از عالم مردم دچار مشکل شوند، ناوها به عنوان نقاط امنی برای امداد فوری از راه دریا به کمک بشریت بیایند. شاید از این طریق بخشی از گناهان آمریکایی‌ها جبران شده و بتوانند خدمتی به بشریت کنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بار دیگر بر این پیشنهاد خودم به صلیب سرخ تاکید می‌کنم، گفت: همه ملت‌های آزاده دنیا می‌خواهم که بر تغییر کاربری این ناوها اصرار بورزند؛ چرا که این ناوها دیگر جایی در فضای سیاسی و امنیتی نخواهند داشت. با روشنگری‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی در دنیا بوجود آمده

همانطور که فرمانده کل سپاه، سردار سلامی هم قبلاً اشاره کردند این ابزار هم‌اکنون آهن قراضه‌ای بیش نیست. ما برای اینکه از این فضا و امکانات بهره‌برداری بهینه‌ای بشود، پیشنهاد فوق را تکرار و بر آن تأکید می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها