وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی امنیت آبراه‌ها را امنیت خود می‌داند.
کد خبر: ۱۲۱۲۶۱۱
امنیت آبراه‌ها را امنیت خود می‌دانیم / اتهامات آمریکا کذب است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا تلاش دارد کشورهایی که دارای منافع در آبراه خلیج‌ فارس هستند، تحت تأثیر قرار دهد. امروز چینی‌ها و ژاپنی‌ها نیز از این آبراهه بهره‌برداری می‌کنند و نفت اروپا و کره از این دو آبراه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، آمریکا تلاش دارد با این اقدام به جمهوری اسلامی فشار وارد کرده و زمینه‌ای را فراهم کند تا ایران‌هراسی جدیدی را به راه بیندازد. این تغییر راهبردی، مسئله‌ای جدی است که اندیشمندان داخلی و خارجی باید آن را بررسی کنند.

وزیر دفاع با اشاره به تغییر رفتار آمریکا در سال‌های اخیر مبنی بر استفاده از گروه‌های تروریستی نیابتی در راستای تأمین اهداف این کشور گفت: اتفاقاتی که در فجیره می‌افتد، به این رفتار آمریکا در سال‌های اخیر شباهت دارد.

امیر حاتمی افزود: شرایط پیچیده است. قطعاً ایران این اتهام آمریکا را با قاطعیت رد می‌کند. نیروهای مسلح جز برای حفظ امنیت، در منطقه کاری انجام نمی‌دهند.

وزیر دفاع تصریح کرد: نیروهای مسلح و سایر مجموعه‌های متعلق به ایران مانند سازمان بنادر و دریانوردی، پس از این حادثه، جزو اولین واحدهایی بودند که برای امداد و نجات به نفتکش رسیدند، ۲۳ نفر را نجات دادند و به سراغ نفتکش دوم رفتند.

وی بیان کرد: درحالی‌که نیروهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران انسان‌دوستانه برای کمک به نفتکش رفتند، این نوع اتهامات ناجوانمردانه علیه ایران مطرح می‌شود.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی، امنیت آبراه‌های خلیج‌فارس را امنیت خود می‌داند زیرا امنیت بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی ما شامل واردات و صادرات، به امنیت این آبراه بستگی دارد. فیلمی که منتشر شده، مشخص نیست برای کدام تاریخ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها