وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با العربی؛

تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران باید متوقف شود

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اگر آمریکا تروریسم اقتصادی خود را علیه ایران متوقف نکند هرگز با این کشور مذاکره نخواهیم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۱۱۱۳
تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران باید متوقف شود

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اگر آمریکا تروریسم اقتصادی خود را علیه ایران متوقف نکند هرگز با این کشور مذاکره نخواهیم کرد.

محمد جواد ظریف در گفتگوی ویژه با شبکه تلویزیونی العربی گفت: آمریکا وارد جنگی اقتصادی با ایران شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: واشنگتن از تروریسم اقتصادی به عنوان اهرم فشاری علیه ملت ایران به منظور تحقق دستاوردهای سیاسی استفاده می کند اما باید بداند که اگر این تروریسم علیه ایران پایان نیابد، تهران هرگز حاضر به مذاکره با طرف آمریکایی نخواهد شد.

ظریف گفت: آمریکا به ادعای رئیس جمهور خود وارد جنگی اقتصادی با ایران شده و جنگ، جنگ است و هدف از جنگ اقتصادی نیز فشار بر مردم عادی است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هیچ کس در دنیا با تروریست مذاکره نمی کند و تروریستها باید ابتدا اقدامات تروریستی خود را متوقف کنند. هیچ تفاوتی میان جنگ نظامی و جنگ اقتصادی وجود ندارد و در شرایط تنش، همه چیز ممکن است در حالیکه منطقه بزرگترین زیان را خواهد دید. اگر واشنگتن به تروریسم خود علیه ایران پایان ندهد، تهران هرگز حاضر به مذاکره با طرف آمریکایی نخواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد امارات تلاش می کند که به اسرائیل جدیدی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

وی گفت: ما روابط بسیار خوبی با اکثر کشورهای منطقه داریم و تعداد کمی یعنی دو یا سه کشور در منطقه ما معتقدند که می توانند امنیت خود را از آمریکا به دست آورند، این کشورها یقینا اشتباه می کنند. آمریکا از آنها برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

ظریف افزود: وزیر امور خارجه امارات می توانست با ایران صحبت کند و در آن هنگام از او می پرسیدیم چرا سال گذشته 22 میلیارد دلار برای خرید سلاح هزینه کردید؟ برای چه می خواهید به اسرائیل جدید در منطقه تبدیل شوید؟.

مشروح این مصاحبه امشب چهارشنبه ساعت 22:30 به وقت تهران از شبکه العربی پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها