معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

عوارض ۳۰ هزار تومانی قطعه یک آزادراه تهران - شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برآورد ۱۰۰ هزار تومانی عوارض قطعه یک آزادراه تهران - شمال واقعی گفت: کمیته مربوط به نرخ‌گذاری باید در رابطه با نرخ عوارض این قطعه تشکیل جلسه دهد که فکر کنم عوارض آن زیر ۳۰ هزار تومان تعیین خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۹۶
عوارض ۳۰ هزار تومانی قطعه یک آزادراه تهران - شمال

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از قطعه یک آزادراه همت- کرج اظهار کرد: امروز نوبخت از دو پروژه مهم آزادراهی پایتخت و استان البرز بازدید کرد. انشاءالله امسال ادامه آزادراه همت - کرج به طول 14.5 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 5 کیلومتر از این آزادراه زیر بار ترافیک رفته و 10 کیلومتر باقیمانده حدود پیشرفت 85 درصدی داشته، تصریح کرد: تاکنون 460 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که 70 درصد آن را دولت و 30 درصد را سرمایه‌گذار تامین کرده است.

خادمی در پاسخ به تسنیم درخصوص رفع معارضان این پروژه گفت: معارضان در این پروژه یکی از چالش‌های ما بود که بر اساس برآوردها 25 تا 30 میلیارد تومان باید بابت آن هزینه پرداخت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه به صورت موقت با 7 تا 8 میلیارد تومان بخشی از معارضان را رفع کردیم، یادآور شد: حدود 50 تا 60 واحد مسکونی در انتهای مسیر قرار دارد که باید آنها را خریداری کنیم. از این رو از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضا کرده‌ایم 30 میلیارد تومان را به صورت نقد برای ما تامین کند.

وی درخصوص نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران - شمال گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده نرخ عوارض این قطعه آزادراه 100 هزار تومان است که البته کمیته نرخ‌گذاری با توجه به وضعیت موجود تشکیل جلسه داده و نرخ عوارض را تعیین کند.

خادمی با بیان اینکه فکر می‌کنم نرخ عوارض زیر 30 هزار تومان خواهد بود یادآور شد: در آزادراه تهران - شمال زمین‌هایی را به بنیاد داده‌ایم که بخشی از آن در شهر جدید پردیس بوده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران - شمال در 19 سال کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی 4 سال پیشرفت آن به 95 درصد رسیده است، یادآور شد: در این پروژه از حتی یک نیروی خارجی استفاده نکرده‌ایم و با توان متخصصان داخلی ظرف 3.5 سال به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به اندازه سد کرخه یعنی حدود 36 میلیون متر مکعب در قطعه یک آزادراه تهران - شمال خاکبرداری صورت گرفته است تصریح کرد: برآورد دولت از منظره‌آرایی این پروژه 300 میلیارد تومان است که به آن اضافه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها