رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق حرفه‌ای منزل خبرداد که تحت عنوان نظافتچی و خدمتکار به منزل شهروندان مراجعه و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می‌کردند.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۴۱
نظافتچیانی که سارق بودند

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ کامیار چهری اظهار داشت:در اوایل خردادماه فردی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام داشت، منزلش واقع در خیابان نظام آباد توسط سارق یا سارقین مورد سرقت واقع شده است، پرونده با موضوع سرقت منزل به پایگاه سوم پلیس آگاهی جهت رسیدگی تخصصی ارجاع گردید.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان بیان داشت، در ساعت ۱۷:۰۰ جهت خرید به اتفاق خانواده از منزل خارج شدیم که پس از بازگشت حدوداً ساعت ۲۱:۰۰ با تخریب درب ورودی آپارتمان مواجه گردیدیم و با ورود به منزل متوجه سرقت اموال از قبیل: طلاجات و وجه نقد و لپ تاپ شدم و در این خصوص به کسی هم مظنون نمی‌باشم.

پس از اظهارات مالباخته بلافاصله کارآگاهان مبارزه با سرقت منزل پایگاه سوم پلیس آگاهی به محل سرقت مراجعه و با بازبینی دوربین‌های مداربسته محل تردد سارق یا سارقان، تصویر دو مظنون بدست آمد. تصاویر بدست آمده به شاکی نشان داده شد و او مدعی شد این دو نفر بنامان نادر و قاسم ۳۰ ساله از نظافتچیانی هستند که هر از گاهی برای نظافت منزل می‌آمدند.

دستگیری متهمان

با شناسایی سارقین دستگیری دو متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت که با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران هر دو متهم طی یک عملیات پلیسی در مخفیگاهشان واقع در پرند دستگیر و به پایگاه منتقل گردیدند که در بررسی اولیه مشخص شد هردو دارای سابقه متعدد کیفری می‌باشند.

تحقیقات از متهمین

در تحقیقات اولیه، هر دو متهم صراحتاً به سرقت اعتراف و اظهار داشتند که حدود یکسال پیش بعنوان نیروی خدماتی از طرف شرکت خصوصی به افراد معرفی می‌شدیم و به منزل آنان مراجعه و اقدام به شناسایی محل اموال باارزش می‌کردیم. حدود چند ماه است از شرکت اخراج شدیم و افراد نیز جهت انجام امورخدماتی مستقیماً با خودمان تماس می‌گرفتند. در ادامه: با توجه به شناسایی محل‌هایی که در آنجا اقدام به نظافت می‌کردیم در فرصت مناسب و نبود مالباخته در بین ساعات ۱۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰ با تخریب درب ورودی وارد منزل شده و بلافاصله اموال با ارزش قیمتی را بسرقت می‌بردیم و باقیمت نازل به مالخران می‌فروختیم.

در ادامه تحقیقات بعمل آمده، سارقین به بیش از ۳۰ فقره سرقت به ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعتراف نموده و تاکنون ۱۵ نفر مالباخته نیز شناسایی شده است.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمین به سرقت و شناسایی مالباختگان هر دو با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات و دستگیری خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی می‌باشند.

سرهنگ کارآگاه چهری در پایان خاطر نشان کرد: شهروندانی که قصد استفاده از نیرو‌های خدماتی جهت نظافت اماکن خود را دارند به منظور پیشگیری از وقوع سرقت حتما از مراکز معتبر درخواست نیروی خدماتی نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها