همزمان با تعطیلات عید سعید فطر963هزار گردشگر و مسافر از جاذبه های طبیعی و تاریخی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۰۶
بازدید 963هزار گردشگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت:از ابتدای تعطیلات عید سعید فطر 963هزار نفر گردشگر از استانهای بوشهر، خوزستان، فارس، تهران و اصفهان به چهارمحال و بختیاری وارد شدند.

آقای جوادی افزود: این مسافران از کانون های گردشگری و تاریخی این استان به ویژه در حاشیه زانده رود و شهرستان سامان دیدن کردند.

وی گفت: از مجموع گردشگران و مسافران وارد شده به استان 18هزار و 44نفر هم در مراکز اقامتی،هتل ها و مهمانسراهای استان اقامت کرده اند.

تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان، حاشیه زاینده رود و پل زمانخان، گرداب بن، تفرجگاه پیرغار، آبشار آتشگاه لردگان، کانون گردشگری کوهرنگ و قلعه های تاریخی از مهم ترین مناطق سیاحتی و امامزادگان حمزه علی، بابا پیراحمد و دو معصوم از مهم ترین مناطق زیارتی چهارمحال و بختیاری به شمار می روند؛ چهارمحال و بختیاری 11 موزه، 420 اثر تاریخی و فرهنگی، بیش از 150 جاذبه گردشگری و 15 منطقه نمونه گردشگری را در دل خود جای داده است.

روستاهـای هوره، یاسه چـاه، چلوان و سوادجان به خاطر سابقه تاریخی؛ روستاهای آتشگاه، آورگان، سرآقا سید، شیخ علیخان و دیمه به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبا و روستاهای دستگرد امامزاده، ده چشمه و دزک به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی به عنوان روستاهای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری مشخص شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها