رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

ترامپ باید زندانی شود نه استیضاح

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: به جای استیضاح دونالد ترامپ، ترجیح می‌دهم او را پشت میله‌های زندان ببینم.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۴۸
ترامپ باید زندانی شود نه استیضاح

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از مشاجره با جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی برای تصمیم گیری درباره اینکه باید روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آغاز شود یا خیر، به نمایندگان بلندپایه دموکرات شرکت کننده در نشست، گفت: نمی خواهم ببینم او استیضاح شود، می خواهم او را در زندان ببینم.

به گفته این منابع، پلوسی هنوز هم به جای استیضاح ترامپ ترجیح می دهد شاهد شکست وی در انتخابات و سپس پیگرد قانونی او به‌خاطر جرم‌هایش باشد.

پلیتیکو در ادامه نوشت: بنا بر اعلام منابع، پلوسی با دموکرات های طرفدار استیضاح که می خواهند رئیس جمهور وادار به پاسخگویی شود و در عین حال هم اکنون را زمان مناسبی برای این کار نمی دانند، ابراز همبستگی کرد. پلوسی همواره این استدلال را ارائه کرده است که باید قبل از اینکه دموکرات ها روند استیضاح را آغاز کنند، شرایط معینی فراهم شود، از جمله حمایت مردم و حمایت قاطع دو حزبی، که هیچ یک از شرایط هنوز فراهم نشده است.

دموکرات های دیگر اعلام کردند با توجه به انتقادهای قبلی پلوسی از رئیس جمهور، اظهارات اخیر وی تعجب آور نیست. پلوسی قبلاً نیز سخنانی مبنی بر مشارکت رئیس جمهور در یک لاپوشانی و اینکه اقدامات رئیس جمهور در ارتباط با قانون اساسی آمریکا شرورانه است بیان کرده بود.

اشلی اتین، سخنگوی پلوسی گفت پلوسی و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان نشست سازنده ای درباره وضعیت مربوط به گزارش مولر داشتند. آنها توافق کردند که همه گزینه ها را روی میز نگه دارند و به پیشبرد جلسه استماع تهاجمی و راهبرد قانونی در هفته آینده برای رسیدگی به فساد مالی رئیس جمهور و سوءاستفاده وی از قدرت که در گزارش ذکر شده است، ادامه دهند.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، الیجا کامینگز، رئیس کمیته نظارتی و نماینده دموکرات میدوست، ریچارد نیل، رئیس کمیته راهها و ابزار، و نماینده دموکرات ایالت ماساچوست، و الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی و نماینده دموکرات ایالت نیویورک نیز در نشست سه شنبه شب حضور داشتند. ماکسیمن واترز، رئیس کمیته خدمات مالی و نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا، که از حامیان شدید استیضاح ترامپ است و کمیته وی مشغول بررسی درباره پرونده مالی ترامپ است، در این نشست حضور نداشت.

برخی از رؤسای کمیته ها در این نشست، از اینکه اعضای معمولی حزب - و نه سران در راس راهبرد نظارتی حزب ، از جمله آنچه درباره استیضاح صورت می گیرد، قرار دارند، ابراز ناامیدی کردند. اما همه سران کمیته ها حامی تحقیقات برای استیضاح نبودند. به گفته منابع، شیف و نیل، هر دو، گفتند که اگر دموکرات ها می خواهند تحقیقی را شروع کنند، باید آماده استیضاح ترامپ هم باشند، ما حزب آماده این کار نیست. کامینگز نیز از پلوسی حمایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها