به علت افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و زیر سوال بردن توافق کاهش تولید توسط رئیس «روس نِفت»، قیمت نفت در معاملات امروز به 61.64 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
کد خبر: ۱۲۰۹۹۱۵
قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، به علت افزایش غیر منتظر در ذخایر نفت آمریکا و اظهارات رئیس غول نفتی روسیه یعنی روس نِفت در زیر سوال بردن توافق کاهش تولید، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 33 سنت کاهش 61.64 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته پس از کاهش حدود 13 درصدی در 4 جلسه کاری گذشته، روز سه شنبه 1.1 درصد افزایش یافته بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 43 سنت کاهش 53.05 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا روز گذشته 0.4 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

قیمت نفت به علت ترس از کند شدن تقاضای جهانی نفت به شدت کاهش یافت اما دیروز به دنبال امید برای کاهش نرخ بهره امریکا و در پی آن بهبود بازارهای بورس در جهان، اندکی افزایش را ثبت کرد.

بر اساس اعلام موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به طرز غیرمنتظره ای افزایش یافت و در عین ذخایر بنزین و فرآورده های نفتی بیش از انتظار افزایش یافت.

ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 31 می 3.5 میلیون بشکه افزایش یافته و به 478 میلیون رسیده است؛ این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند 849 هزار بشکه کاهش یابد.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «این ارقام بسیار کاهشی است و اگر اداره اطلاعات انرژی این ارقام را تایید کند، قیمت ها بیشتر کاهش خواهد یافت.»

بازارهای نفتی به علت نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی در جهان به علت جنگ تجاری میان آمریکا و چین و تهدید هفته گذشته ترامپ برای اعمال تعرفه علیه واردات مکزیک، روند کاهشی به خود گرفتند.

اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه به منظور جلوگیری از فزونی عرضه و تقویت قیمت ها در بازار، از ابتدای امسال میزان تولید خود را کاهش داده اند.

این گروه اوایل ماه ژوئن یا اوایل ماه جولای در مورد ادامه یا عدم این توافق تصمیم می گیرند.

ایگور سچین، رئیس روس نِفت با تاکید بر نگرانی ها در مورد فزونی عرضه، روز سه شنبه گفت روسیه باید به خواسته خود تولید کند و اگر کاهش ها ادامه یابد، وی (سچین) از دولت درخواست غرامت می کند.

متوسط تولید روزانه روسیه پس از مشکل نفت های آلوده که یک مسیر صادراتی این کشور را مسدود کرد، به کمترین میزان در 3 سال گذشته رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها