وزیر امور خارجه انگلیس درست لحظاتی بعد از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه شهر لندن، تأکید کرد که ترامپ و بریتانیا در خصوص برخی موضوعات از جمله ایران، اختلافاتی دارند.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۸۹
ایران، یکی از موضوعات مورد اختلاف بریتانیا با ترامپ است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس،‌ «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه درست لحظاتی بعد از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه «استانستد» لندن، در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» به اختلافات رئیس‌جمهور آمریکا و انگلیس اشاره کرد.

وی تصریح کرد: «جای شگفت نیست که در زمینه‌هایی اختلافاتی وجود دارد. ما در خصوص چندین موضوع از جمله تغییرات اقلیمی و موضوع هسته‌ای ایران توافق نداریم. ما در گذشته در خصوص سیستم سلامت ملی انگلیس (NHS) نیز اختلاف داشتیم».

هانت در ادامه به مسئله تغییرات اقلیمی اشاره کرد و گفت: «ما فکر می‌کنیم که یک ضرورت اقلیمی وجود دارد و جهان باید به صورت هماهنگ عمل کند».

این مقام ارشد انگلیسی در حالی به مسئله تغییرات اقلیمی اشاره کرد که ترامپ در مراسم‌های مختلف، وجود تغییرات آب و هوایی را انکار کرده است.

هانت تصریح کرد که ترامپ یک رهبر جنجالی ولی دوست بریتانیا است و حضور وی در انگلیس «مایه افتخار» است.

وزیر خارجه انگلیس بدون انتقاد از مداخله اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در سیاست‌های بریتانیا و تحسین «بوریس جانسون» و «نایجل فاراژ» گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ به بیان تفکراتش معروف است. آنچه که نامناسب است، تمرکز بر اختلافات اندکمان است».

با اینحال، هانت تأکید کرد که بریتانیا و آمریکا علیرغم اختلافاتشان، در خصوص موضوعاتی چون مقابله برای شکست «داعش» توافق نظر دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها