بندرنشین ها اینگونه فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند ؛

تاجگذاری لیورپول با کمک فلسفه آلمانی

امشب پرونده فصل 2019-2018 لیگ قهرمانان اروپا با معرفی قهرمان بسته می‎شود. در فینال این فصل که در مادرید برگزار می شود دو تیم انگلیسی تاتنهام و لیورپول به مصاف هم خواهند رفت.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۰۱
رکوردشکنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که ساعاتی به آغاز فینال رویایی این فصل باقی مانده برخی از آمار مربوط به تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را مرور می کنیم:

13- رئال مادرید تا به حال 13 مرتبه به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافته است. نخستین قهرمانی در سال 1956 به دست آمد و آخرین قهرمانی نیز فصل گذشته رقم خورد.

7- تیم یوونتوس ایتالیا رکورددار نایب قهرمانی در اروپاست. این تیم که دو قهرمانی این رقابت ها را هم در کارنامه دارد تا به حال هفت مرتبه در فینال مقابل تیم های مختلف شکست خورده و به نایب قهرمانی رضایت داده است.

18- تیم های اسپانیایی موفق ترین تیم های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا هستند. تیم های رئال مادرید و بارسلونا روی هم 18 مرتبه قهرمانی در این رقابت ها را به دست آورده اند. سهم رئالی ها 13 قهرمانی و بارسلونا 5 قهرمانی بوده است.

11-اسپانیایی ها رکورددار نایب قهرمانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هم هستند. چهار تیم رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و والنسیا تا به حال روی هم 11 مرتبه نایب قهرمانی رقابت ها را به دست آورده اند.

49-رئال مادرید رکورددار حضور در لیگ قهرمانان اروپا هم هست. این تیم 49 سال است که در این رقابت ها حضور دارد.

595- اگر بردها را در لیگ قهرمانان اروپا سه امتیازی حساب کنیم رئالی ها بیشتر از هر تیم دیگری در تاریخ این رقابت ها امتیاز گرفته اند؛ 595 امتیاز.

24-رکوردهای تیم های اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا ادامه دارد. از زمان راه اندازی لیگ قهرمانان اروپا با سیستم جدید، دو تیم بارسلونا و رئال مادرید بیشتر از هر تیم دیگری در این رقابت ها شرکت کرده اند و هر کدام 24 حضور را ثبت کرده‎اند.

23-بایرن مونیخ نیز رده دوم پرحضورترین تیم ها را در اختیار گرفته است. این تیم 23 مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرده است.

29-رئال مادرید بیشتر از هر تیم دیگری به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود و تا به حال 29 مرتبه در این مرحله بازی کرده است.

4- کارلو آنچلوتی ، مارچلو لیپی، میگوئل مونوز و سرآلکس فرگوسن تنها مربیانی در فوتبال جهان هستند که چهار مرتبه با تیم های مختلف در فینال لیگ قهرمانان حضور داشته اند.

39- پپ گواردیولا جوان ترین مربی فاتح لیگ قهرمانان اروپاست. او در سال 2008 در حالی که 39 سال داشت با بارسلونا قهرمان شد.

72- یوپ هاینکس سرمربی اسبق بایرن مونیخ نیز مسن ترین سرمربی فاتح به شمار می رود. او در سال 2018 یعنی وقتی که 72 ساله بود بایرن مونیخ را هدایت می کرد.

190- سرالکس فرگوسن سرمربی اسطوره ای و اسبق منچستریونایتد با 190 مرتبه حضور، رکورددار مربی گری در تاریخ رقابت هاست.

3-کارلو آنچلوتی بیشتر از هر مربی دیگری قهرمان شده است. او سه بار این قهرمانی را به دست آورد.

59- کیم میلتون نیلسن داور دانمارکی با تجربه ترین داور تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. میلتون 59 بار در این تورنمنت معتبر باشگاهی داوری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها