دبیر علمی کنگره جامعه جراحان ایران گفت: سالانه ۱۹ هزار نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و ۳۵ هزار نفر در تصادفات مصدوم می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۳۷
مرگ سالانه ۱۹ هزار نفر به دلیل تصادفات در ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کاظم عباسیون، نائب رئیس جامعه جراحان ایران در نشست خبری، با بیان اینکه رشد ۱۳ درصدی تعرفه‌ها در سال ۹۸، باعث شد تا بخش خصوصی بتواند تعرفه تخت روز را تا ۲۵ درصد بالا ببرد و تا حدودی مانع از فلج شدن بیمارستان‌های خصوصی شده است، گفت: سایر خدمات مثل آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها با این تعرفه‌ها نمی‌توانند خدمات با کیفیت ارائه بدهند.

نایب رئیس جامعه جراحان ایران افزود: اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود، به زودی شاهد اخراج و بیکاری پرسنل بیمارستان‌ها خواهیم بود.

در ادامه نشست خبری سیاوش صحت دبیر علمی جامعه جراحان توضیح داد: متاسفانه در داخل کشور برخی تجهیزات بیمارستانی تولید نمی‌شوند و ما باید آنها را وارد کنیم؛ به همین دلیل در صورت فرسوده شدن این تجهیزات توان به روز کردن آنها فراهم نیست.

احمد میر دبیر اجرایی کنگره در این نشست خبری تاکید کرد: امروز در کشور ما تمام بیماران توقع دارند بالاترین کیفیت خدمات درمان را دریافت کنند اما در مواقعی تحریم‌ ها جلوی این موضوع را می‌گیرد. بهترین کار این است که مانند گذشته بیمارستان‌های آموزشی رایگان شوند و بیمارستان‌های خصوصی مانند سابق به کار خود ادامه دهند.

در ادامه این نشست خبری، مصطفی جابر انصاری دبیر علمی چهل و سومین کنگره جراحان ایران گفت: کنگره امسال از تاریخ هجدهم لغایت ۲۲ خرداد ماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته است، بحث تصادفات و تروما است؛ به طوری که سالانه ۱۹ هزار نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و ۳۵ هزار نفر مصدوم می‌شوند.

انصاری افزود: درمان سرطان‌ها، مشکلات آموزشی و معیشتی جراحان جوان در این کنگره در قالب میزگردها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در این کنگره ۹۸ میزگرد برگزار و ۴۰۳ مقاله ارایه شده است.

دبیر علمی چهل و سومین کنگره جراحان ایران افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار جراح متخصص در ۱۶ رشته فعال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها