امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان همچنان روی مواضع خود مبنی بر مهندسی نتایج مسابقات اصرار دارد و مدعی است به زودی در این مورد صحبت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۱۷
قلعه‌نویی: به موقع می‌گویم چه کسانی نتایج را مهندسی کرده‌اند/ از شکایت باشگاه پرسپولیس استقبال می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین ، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» بعد از حذف سپاهان از مرحله نیمه نهایی جام حذفی و شرایط این تیم گفت: ابتدا یک خسته نباشید و خداقوت به همه‌ی عزیزان که برای فوتبال پاک ایران زحمت می‌کشند، می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم. با توجه به لیگی که داشتیم و تعطیلات زیادی که داشت یک لیگ فرسایشی بود، ولی خوشحالم که به‌هرحال خوب به پایان رسید. از مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه سپاهان، دکتر عظیمیان تشکر می‌کنم به این دلیل که سپاهان یک بودجه‌ای تصویب کرده بود، ولی با نوسانات ارزی با مشکلاتی مواجه شد. من شاید سال بعد سپاهان نباشم، ولی آقای عظیمیان یک متمم بودجه را تصویب کرد که ما راه‌مان را به خوبی ادامه دهیم. امسال همه جا یک جو بسیار خوب و پاک بود. برای مثال ما در مسجدسلیمان که شرایط زمین خوب نبود زمین مسابقه در اختیارمان گذاشتند، کانون هواداران آنها به هواداران ما اسکان دادند. هرجایی که بودیم احترام قائل شدند به غیر از یکی دو شهر.

وی ادامه داد: بازیکنان ما در دیدار مقابل پرسپولیس باشرافت بازی کردند و وقتی 9 نفره بودند، مردانه مبارزه کردند. درباره هواداران عزیزمان خدا را گواه می‌گیرم که بعد از بازی حذفی ما را جلوی هتل شرمنده کردند. واقعاً امسال سال خیلی خوبی بود. من درس‌های زیادی گرفتم و رفتارهای خیلی خوبی از هواداران و مردم اصفهان دیدم. نمی‌دانم چطور قدردان این عزیزان باشم. ما همه‌گونه همکاری کردیم که این بازی به نحو احسن انجام شود و هیچ اتفاقی نیفتد.

قلعه‌نویی یادآور شد: یک نمونه بگویم که شما می‌توانید از مسئولان حراست ورزشگاه آزادی بپرسید. وقتی قبل از بازی آن حرکات را انجام دادند آقایان گفتند که جو استادیوم به‌هم می‌ریزد و گفتند من کمک کنم. دو تا از کاپیتان‌های‌مان را پیش هواداران‌مان بردیم و خواهش کردیم که اگر اتفاقی افتاد شما انرژی‌تان‌ را برای تشویق تیم سپاهان بگذارید. وقتی به ورزشگاه می‌آییم متأسفانه صد هزار نفر فحش ناموس می‌دهند و الفاظی می‌گویند که نمی‌خواهم بگویم. ما در بازی رفت با پرسپولیس وقتی سیدجلال حسینی به اصفهان آمد از او به خاطر خداحافظی‌اش از تیم ملی تقدیر کردیم، پیش از این هم از علی دایی و علی کریمی تقدیر کرده بودیم. ما مگر به استقلال در دقیقه 97 نباختیم، مربیان و کادرفنی‌شان آن رفتار را انجام دادند آیا از سوی ما عکس‌العملی انجام شد؟! استقلالی‌ها بردند، مبارک‌شان باشد. مربی‌شان خوشحالی کرد و مشت به سمت ما نشان داد. فوتبال است و جذابیت دارد. ما وقتی در تهران بردیم به آنها خسته‌ نباشید گفتیم و وقتی هم باختیم خسته نباشید گفتیم. مگر در همین اصفهان مقابل تراکتورسازی گل مساوی را نخوردیم و یا در تبریز با اشتباهات داوری نباختیم، ولی بعد از آن به آنها تبریک گفتیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه بازی با پرسپولیس یک بازی متعادل بود و هر دو تیم موقعیت داشتند، گفت: از تیم داوری با تمام اشتباهاتی که داشت، تشکر می‌کنم. آقای زاهدی‌فرد از داوران نسل جوان است و باید به نسل جوان داوری افتخار کرد. در نیمه اول خیلی خوب بودیم و در ادامه دنبال این بودیم که در 90 دقیقه بازی را تمام کنیم. ما در نیمه دوم یک تغییراتی داشتیم و فکر نمی‌کردیم کومان با مشکل مواجه شود. وقتی در جریان بازی دیدیم که وسط زمین ما خالی شده دوباره مجبور شدیم تغییراتی داشته باشیم و توانستیم نبض بازی را به دست بگیریم. خواستیم بازی را هجومی کنیم و رسول نویدکیا را آوردیم. وقتی تیمی از نظر تاکتیکی حرکت تیمی خوبی ندارد باید تعویض کرد که تغییرات ما خوب جواب داد و خوب بازی می‌کردیم که بعد از آن بازیکن ما اخراج شد.

وی ادامه داد: محمد ایران‌پوریان پنج سال است شاگرد من است. خدا را گواه می‌گیرم او جزو مودب‌ترین بازیکنانی است که من تا به حال با او کار کرده‌ام. او بچه شهید است و خانواده‌ای مذهبی دارد. قسم جلاله خورد که فقط گفته‌ام اوت شده است و کرنر نشده. بعد از اینکه وقت اضافه اول تمام شد آقایان از نیمکت شروع کردند به فحش بد دادن به کی‌روش. سروش رفیعی شاگرد من است و توقع نداشتم چنین حرکتی کند. من کی‌روش را روی تمام حرکاتش محکوم می‌کنم. ولی روی کارت اولش داور اشتباه کرد، چون ربیع‌خواه پیراهنش را گرفت و باید کارت می‌گرفت. ما قبلاً به کی‌روش گفته بودیم که می‌خواهند با روحیه تو بازی کنند و خودش را کنترل کند. ما در وقت اضافه واقعاً باید به شرافت بازیکنان‌مان درود بفرستیم که 9 نفره پنالتی می‌گیرند. گل نشدن پنالتی هم دلیل دارد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان کرد: ما تا دقیقه 25 بازی سه کارت گرفتیم که یکی از آنها درست بود. به عقیده من فقط کارت ایرانپوریان درست بود. در چنین مسابقه‌ای باید داور یک مقدار مدیریت انجام می‌داد. ببینید چقدر ما از نظر تاکتیکی مسلط بودیم که توانستیم خطا و پنالتی بگیریم که آقایان هم اعتراف هم کردند، چون کارشناسان طور دیگری گفته‌اند. من اعتقاد دارم در صحنه‌ای که منجر به اخراج کی‌روش شد آقای زاهدی‌فرد به خاطر گول زدن داور باید شجاع را اخراج می‌کرد. شجاع زمانی که در تراکتورسازی بودم یک بار برای من مردانگی کرد و با مصدومیت بازی کرد. من به شجاع گفتم بگذار که این بازی جو خوبی داشته باشد و فوتبال تمام می‌شود، شجاع به من گفت تماشاگران فحاشی می‌کنند. من به او گفتم که مگر در تهران به من فحاشی نکردند. همه‌ی مردم می‌خواستند تیم را از زمین بیرون بکشم. من به بازیکنانم گفتم به زمین بروید و اگر چهار گل هم خوردید مسئولیت باخت با من، ولی دلم نمی‌خواهد خونی از کسی ریخته شود. همه این عزیزان از ایران هستند. ما با شرافت بازی کردیم و باختیم، یک گل خنده‌دار هم خوردیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که هنوز هم اعتقاد دارد نتیجه بازی مهندسی شده است و اینکه این موضوع از طرف چه کسانی اتفاق افتاده است، گفت: من با باشگاه صحبت کردم. یکسری مدارک و اسناد را از رفتارهایی که آقایان بعد از بازی داشتند، جمع کردیم. شما ببینید گزارش ناظر بازی گم شده است! می‌گویند شکایت کردند و ما هم استقبال می‌کنیم، خدارا گواه می‌گیرم که خیلی‌ها در این دو روز به من پیام دادند و من را مورد لطف خودشان قرار دادند. البته یکسری هم هستند که فحاشی کردند که نشان‌دهنده تربیت خانوادگی‌شان است. حتماً این رفتار را بین خواهر و مادرشان دیده‌اند که این الفاظ را به کار می‌برند. صحبت کنند ما هم صحبت می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این پرسش که چرا نمی‌گویید مهندسی فوتبال از سوی چه کسانی انجام می‌شود، عنوان کرد: به موقع می‌گویم. الان اگر یکسری منابع اطلاعاتی‌مان را بگوییم، درست نیست. من بعد از بازی با اینکه تیمم 9 نفره شد، طوری درایت کردم که همه‌ از من تشکر کردند. آقای سلیمانی و دوستان دیگر گفتند که از شما ممنونیم که نگذاشتید جو خراب شود. من به تک‌تک بازیکنان‌شان تبریک گفتم، ولی در آزادی چه الفاظی را به من گفتند. چرا این اتفاقات فقط برای یک تیم است؟! حتی درگیری در بازی با سایپا، درگیری در تبریز فقط برای یک تیم است! چرا بین ما و تراکتور نیست؟! مگر ما 2 بر صفر نباختیم؟ مگر به استقلال نباختیم؟ ما مدارک داریم و استقبال می‌کنیم. آنها یک صحبت‌هایی کردند، بعد از اینکه قهرمان شدند شما استوری بازیکنان‌شان را ببینید. آنها همه چیز را زیر سؤال بردند.

وی گفت: مگر چند بازیکن‌ پرسپولیس نگفتند نمی‌‌گذارند در جام حذفی قهرمان شوند. این مسائل یعنی چی؟ به چه کسی تهمت می‌زنند؟ خدا را گواه می‌گیرم که بعد از بازی با پرسپولیس در لیگ با سیاوش یزدانی برخورد کردم و گفتم اگر فردا معذرت‌خواهی نکند دیگر به تمرین نیاید و بعد از آن معذرت‌خواهی کرد. چطور می‌شود که یزدانی باید یک جلسه تعلیق شود، ولی برای بازیکنان آنها نباید اتفاقی بیفتد. سیاوش یزدانی را که تعلیق کردند، چرا این کار را برای بازیکنان پرسپولیس نکردند؟! از این مسائل زیاد است. چرا فدراسیون فوتبال روی استوری آقایان عکس‌العمل نشان نداد؟ آنها تهمت را شروع کردند و گفتند نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود. چه برخوردی شد و الفاظی که به کار بردند هم انگلیسی، هم فارسی و هم با دست فحش دادند. آقای حسن‌زاده و تورک چه شد؟ آقای حسن‌زاده پنج شش سال است که علیه من حکم داده است. 2 سال است که یک قانون آمده است که اگر قرار است علیه کسی رأی داده شود یا باید حضوری یا کتبی صحبت‌هایش شنیده شود. در این دو سال گذشته آرایی که کمیته انضباطی علیه من داده همه خلاف بوده است. ما تا جایی که توانستیم جو را آرام کردیم، ولی در استادیوم به من فحش ناموس دادند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها