مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: تا ۲۰ خرداد با توجه به وضعیت جوی و احتمال توفان و بارش باران رگباری نیروهای مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۲۵
آماده باش مدیریت بحران تهران تا ۲۰ خرداد

به گزارش جام جم آنلاین، منصور درجاتی در گفتگو با فارس درباره توفان و وزش باد در بعضی ازنقاط استان تهران گفت: در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که تا آخر خردادماه وزش باد و توفان همراه با بارش باران در استان اتفاق می افتد.

وی گفت: گاهی شدت وزش باد افزایش می‌یابد و گاهی نیز کاهش پیدا می‌کند و شرایط مختلفی دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: در چند روز اخیر که براساس اعلام سازمان هواشناسی وزش باد و طوفان گزارش شده بود در چند نقطه اتفاق افتاد ولی ما برای اطمینان بیشتر تمامی نیروهای اجرایی و ذی‌ربط استان را در آماده‌باش قرار دادیم.

درجاتی گفت: امروز نیز ممکن است فقط در چند نقطه وزش و توفان داشته باشیم و حادثه و آسیبی نیز امیدواریم ایجاد نکند. آنچه رصد دوربین‌های ما نشان می‌دهند در حال حاضر شرایط آرام است و تنها بارش‌های رگباری در چند نکته داریم که در جاده هراز و فیروزکوه است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه وضعیت سدها در استان تهران چگونه است، گفت: سدها آب شرب تهران را ذخیره می‌کنند و پنج در استان تهران داریم و این سد‌ها دائماً رصد می‌شود و ورودی و خروجی حجم آب از سدها را بررسی می‌کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: در حال حاضر سد طالقان پر است و سرریز می‌کند که خطری برای سازه و اطراف آن سد ندارد. سد لار نیز بیش از ۵۰ درصد پر شده است و سدهای ماملو و امیرکبیر نیز در حال پر شدن است.

درجاتی تأکید کرد: به هر حال تا ۲۰ خردادماه نیروهای مدیریت بحران در آماده‌باش هستند چرا که وضعیت جوی هوا و وزش باد و بارش باران متغیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها