سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قطعنامه‌های شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی قطعنامه آرامی است و به جایی بر نمی‌خورد.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۳۶
قطعنامه‌های شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی به جایی برنمی‌خورد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روز جهانی قدس، گفت: رژیم صهیونیستی رژیم جعلی است که با کشور‌های قدرتمند آن زمان به وجود آمده و طبیعی است که آن‌ها هر گونه حمایتی از این رژیم را چه به صورت شخصی، چه به صورت عمل و چه با حمایت‌های مالی تسلیحاتی و ... به عمل بیاورند.

وی افزود: بنابراین جای تعجب ندارد که در شورای امنیت سازمان ملل متحد که آمریکا در آن حق وتو دارد، شاهد عدم صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی باشیم؛ یا اگر قطعنامه‌ای هم صادر می‌شود، قطعنامه آرامی است و به جایی بر نمی‌خورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: حتی در مجمع عمومی سازمان ملل و برخی از ارکان ها، بیانیه‌ هایی که صادر می‌شود که پشتوانه و ضمانت اجرایی ندارند، امیدواریم جهان روزی فارغ از همه محاسبات عقلانی و سیاسی که دارد به نوعی به محاسبات انسانی برگردد و ببیند که جنایت را چه کسی انجام داده است، قربانیان چه کسانی هستند و چه شیوه‌هایی قرون وسطایی و وحشیانه به کار برده می‌شود، آن وقت دنیا می‌توانن قضاوتی راجع به عملکرد هفتاد ساله خودش در برابر رژیم صهیونیستی داشته باشد.

وی درباره تاثیر سازمانهای بین‌المللی در مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی گفت: سازمان‌های بین المللی یکی از ارکان اصلی تصمیم‌گیری‌های بین المللی هستند، آن‌ها می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند، اگر مبنای درستی داشته باشند، مبنای قضاوت و رویکرد شان انسانی باشد و ملاحظات خاص سیاسی که مابین ابر قدرت هاست را کنار بگذارند، فکر می‌کنم با فشار افکار عمومی در جهان، انسان‌های آزاده، فرهیخته و ملت‌های آزاده و مطالبه ای که در سطح جهانی می‌تواند شکل بگیرد، در آینده می‌توان امیدوار بود که سازمان‌های بین المللی که دخیل و مسئول هستند به راهی بیایند که حق مظلومان را بگیرند و ظالم را محکوم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها