معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۸ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور در حد فاصل ۲۸ اردیبهشت تا چهارم خرداد خبر داد و گفت: مجموع کشفیات هفته مزبور، ۱۸ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم است که در مقایسه با هفته قبل آن، ۲۹ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۹۰۰
کشف ۱۸ تن مواد مخدر و روانگردان در هفته آخر اردیبهشت

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۶۰۲۸ کیلوگرم بوده و ۸۷ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۱۰۴۴ کیلوگرم حشیش، ۳۵۹ کیلوگرم شیشه، ۳۹۹ کیلوگرم هروئین، ۲۳۵ کیلوگرم مرفین، ۷۵۱۵ عدد قرص روان‌گردان، ۵۴۷۲ مواد پیش‌ساز و ۱۹۳ کیلوگرم سایر مواد کشف‌شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۶۲۸ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۰.۲ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته اشاره شده، مجموعاً ۸۳۰۱ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۹۹ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان، ۲۴۳۳ نفر خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد و ۴۹۷۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۵۹۶ نفر نیز طی سایر عملیات‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۷۵۱۵ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۳۱۸۱ عدد مربوط به استان آذربایجان غربی است که نشان‌دهنده ۴۲ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روان‌گردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۶۲۴۳ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۷ درصد کشفیات کشور است و هرمزگان با ۲۱۶۴ کیلوگرم، کرمان با ۱۸۵۱ کیلوگرم، اصفهان با ۹۸۶ کیلوگرم، خراسان‌جنوبی با ۸۸۶ کیلوگرم، یزد با ۸۶۲ کیلوگرم و تهران با ۸۲۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۶ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۲۴۲ دستگاه خودرو، ۳۶ دستگاه موتورسیکلت، ۶ قبضه سلاح و ۴۲ دستگاه موبایل توقیف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها