واردات هند از ایران ۱۲ درصد رشد کرد
تجارت ۵۱۰ میلیون دلاری ایران و هند در ۳ ماه

واردات هند از ایران ۱۲ درصد رشد کرد

منابع آگاه در دولت هند اعلام کردند دولت جدید این کشور به دنبال برگزاری هر چه زودتر مذاکرات با ایران برای آغاز واردات نفت با استفاده از ارز روپیه برای عبور از تحریم های آمریکا است.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۹۰
هند واردات نفت از ایران را از سر می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نشریه «پرینت» هند روز سه شنبه به نقل از یک مقام آگاه در دولت هند نوشت دولت مودی قصد دارد مذاکرات با ایران را برای بررسی راه های آغاز دوباره واردات نفت از ایران را بررسی کند.

وی که خواست نامش محفوظ بماند تصریح کرد: دولت هند در صدد واردات محدود نفت از ایران با توجه به تحریم های آمریکا است.

یک مقام دیگر هندی نیز گفت: به احتمال زیاد از بانک پاسارگاد که چندی پیش دولت هند مجوز افتتاح شعبه ای از آن در شهر بمبئی صادر شده برای انجام معاملات نفتی استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: مذاکرات میان ایران و هند از مدتی پیش آغاز شده بود اما گفت و گو ها به دلیل انتخابات سراسری هند متوقف شد. اکنون مذاکره با ایران از جمله اولویت های دولت هند است.

مقامات هندی همچنین تاکید کردند که ادامه واردات نفت از ایران هرچند محدود یک پیام به تهران در خصوص موضع و دیپلماسی خارجی هند است.

چندی پیش سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو اعلام کرده بود که تصمیم گیری در خصوص واردات نفت از این کشور پس از پایان انتخابات گرفته خواهد شد.

در ماه نوامبر (آبان) بود که آمریکا پس از بررسی وضعیت موجود بعد از اعمال آن تحریم های اقتصادی، به هشت کشور از جمله کره جنوبی، چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن و ترکیه به مدت شش ماه برای خرید نفت از ایران معافیت داد تا با سهمیه ای محدود از ایران نفت بخرند.

بر اساس این معافیت ها هند می توانست در دوره نوامبر تا آوریل روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کند اما ماه گذشته ترامپ از خریداران نفت ایران که بیشتر آسیایی هستند خواست از واردات نفت از ایران پایان دهند.

از زمان دریافت معافیت ها برای ادامه واردات نفت از ایران، شرکت های نفتی هند از جمله نفت هند، بهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه منگلور نفت ایران را خریداری کرده اند.

واردات کل نفت هند از ایران در دوره ژانویه تا آوریل سال جاری (۲۰۱۹) با ۴۵ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۳۰۴ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام در روز رسید. این واردات در سال قبل ۵۵۲ هزار بشکه نفت خام در روز بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها