مرحله نیمه‌ نهایی جام حذفی فوتبال ایران

طلسم شکنی برانکو یا موفقیت قلعه‌ نویی؟

دیدار نیمه‌ نهایی جام حذفی ساعت ۲۱ چهارشنبه در اصفهان بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۰۱
طلسم شکنی برانکو یا موفقیت قلعه‌ نویی؟

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دیدار نیمه نهایی جام حذفی فصل ۹۸-۹۷ ساعت ۲۱ چهارشنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان در حالی برگزار می‌شود که بیش از یک هفته است دو تیم در فضای رسانه‌ای کشور در حال زور آزمایی برای تصاحب سکوهای بیشتر ورزشگاه هستند! پرسپولیسی‌ها خواهان تقسیم مساوی سکوها هستند اما سپاهان می‌گوید میزبان هستیم و باید تماشاگر بیشتری در ورزشگاه خانگی داشته باشیم! تا لحظه نوشتن این مطلب ۷۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه نقش جهان به سپاهان اختصاص داده شده و ۳۰ درصد به پرسپولیسی‌ها.

همین اتفاقات در حالی رقم خورده که به جذابیت‌های فنی و زیبایی این مسابقه در رسانه‌ها کمتر پراخته شده است. مسابقه‌ای که بین تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر برگزار می‌شود و می‌تواند بهترین بازی فصل از نظر فنی محسوب شود. مسابقه ای که جمعی از بهترین های فوتبال کشورمان در آن حضور دارند از بازیکنان گرفته تا سرمربیان دو تیم. شاید به همین دلیل است که به این مسابقه لقب الکلاسیکو ایرانی داده شده است.

با این حال از آخرین مسابقه دو تیم در لیگ برتر صحنه‌های دلخراشی در اذهان ورزش دوستان و اهالی فوتبال ثبت شد. درگیری و سنگ‌پرانی و کتکاری روی سکوهای ورزشگاه آزادی آنقدر تلخ و سیاه بود که حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ماجراهای این مسابقه ورود کردند!هواداران پرسپولیس علیه سرمربی سپاهان شعار دادند و هواداران سپاهان علیه پرسپولیسی‌ها، حتی بازیکن سپاهان رسما هواداران پرسپولیس را تهدید کرد! این ها تمام تصاویری بود که از الکلاسیکوی ایرانی ثبت شد.

با این شرایط شاید حق با رسانه‌هاست که فقط به حواشی این بازی می‌پردازند و نمی‌گویند که قهرمان سه دوره لیگ برتر مقابل سپاهانی قرار می‌گیرد که تهاجمی‌ترین تیم این فصل مسابقات بوده است. هرچند مدیران دو باشگاه تلاش کردند خاطرات سیاه آن بازی را پاک کنند و سپاهان به مناسبت قهرمانی پرسپولیس تبریک گفت و پرسپولیس هم به این نامه پاسخ محبت آمیزی داد ولی هنوز کلنجار رفتن دو باشگاه بر سر اختصاص ظرفیت ورزشگاه ادامه دارد.

برانکو که با پرسپولیس در قهرمانی لیگ برتر هت تریک کرده در جام حذفی یک ناکام بزرگ بوده است. پرسپولیس با او مقابل قشقایی شیراز باخت، از ذوب آهن و صنعت نفت آبادان هم در دو دوره مختلف جام حذفی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت اما پرفسور برانکو قطعا در این بازی به دنبال کسب دومین جام قهرمانی است. او می‌گوید برای بازی با سپاهان هیجان زده است.

در آن سوی میدان هم سپاهان با امیر قلعه‌نویی انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در این مسابقه و فینالیست شدن در جام حذفی دارد. بسیاری از کارشناسان این مسابقه را فینال واقعی جام حذفی می‌دانند و می‌گویند برنده این بازی قهرمان خواهد شد البته داماش گیلانیان که تیم دسته دومی است را نمی‌توان از پیش بازنده دانست ولی حداقل روی کاغذ شانس این تیم برای قهرمانی زیاد نیست.

امیدواریم چهارشنبه شب در ماه مبارک رمضان شاهد یک بازی جذاب فوتبالی باشیم با کمترین حاشیه و درگیری‌ها و خشونت‌های بی‌مورد روی سکوها! امیدواریم فوتبال دوستان ایرانی این نکته مهم را به خودشان یادآوری کنند که بازنده شدن در یک مسابقه به معنای پایان دنیا نیست. بارسلونا در چند روز اخیر دو جام مهم قهرمانی را از دست داد. ابتدا حذف از لیگ قهرمانان اروپا و بعد هم جام حذفی در اسپانیا اما هواداران مغموم بارسلونا نه سنگی پرتاب کردند نه روی سکوهای ورزشگاه کتکاری کردند و فقط زانوی غم بغل کردند و روی سکوهای ورزشگاه شاهد جشن تیم برنده بودند و آرام اشک ریختند! کاش بدانیم که فوتبال برای دوستی بیشتر است و میدان جنگ و نبرد نیست آن هم بین هموطنان در دو شهر مختلف.

به هر حال همه ورزش ایران چهارشنبه شب تماشاگر جذاب‌ترین مسابقه باشگاهی ایران خواهد بود و امیدواریم دو تیم پرسپولیس و سپاهان و هواداران‌شان در این رقابت بزرگ سربلند شوند. فارغ از اینکه کدام تیم برنده می‌شود کدام تیم بازنده.

اسامی داوران مسابقه:

داور : محمدحسین زاهدی فرد

کمک ها : رضا سخندان - محمدرضا منصوری

داوران پشت دروازه : حسن اکرمی - سیدوحید کاظمی

داور چهارم‌ : محمدرضا ابوالفضلی

ناظر داوری : ابراهیم میرزابیگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها