نیروی هوایی ارتش انگلیس از آزمایش آخرین مدل موشک ضد موشک برایت کلود به منظور نصب بر روی جنگنده های تایفون با قابلیت انحراف انواع موشک‌های مهاجم خبر داده است.
کد خبر: ۱۲۰۸۳۱۵
موشکی با قابلیت جنگ الکترونیک! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، این موشک مجهز به یک بخش الکترونیکی ضدرادار در ابعاد یک قوطی کنسرو است که می‌تواند انواع موشک‌های شلیک شده از سایر جنگنده‌ها را شناسایی و منحرف کند.

طراحی و تولید این موشک توسط مؤسسه هوافضای لئوناردو در بدفوردشایر صورت گرفته و بخش ضدرادار و منحرف کننده آن از قابلیت برنامه ریزی مجدد برای مقابله با موشک‌های هواپیماهای جنگی مختلف برخوردار است. همین امر موجب می‌شود این موشک برای انجام جنگ الکترونیک و خنثی کردن انواع تهدیدهای هوایی از انعطاف قابل توجهی برخوردار باشد.

در بخشی از این موشک هم امکاناتی برای اختلال در سیگنال‌های رادیویی در نظر گرفته شده و زمانی که موشک دشمن بر روی هواپیمای تایفون قفل می‌شود، خلبان با شلیک موشک برائت کلود علائم الکترومغناطیسی را نیز ارسال می‌کند که موجب کور شدن رادار موشک دشمن و انحراف آن از مسیر از قبل تعیین شده می‌گردد.

موشک یادشده از قابلیت نصب بر روی هلکوپترها و هواپیماهای هرکولس سی – ۱۳۰ نیز برخوردار است و بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس بعد از اتمام آزمایش‌ها و قبل از پایان سال جاری میلادی مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها