رنو تابستان گذشته در نمایشگاه خودروی مسکو با معرفی کانسپتی بنام آرکانا پیش‌نمایشی از یک کراس‌اوور کوپه را ارائه کرد که هرچند یک کانسپت بود اما بسیار به خودرویی تولیدی نزدیک بود. حالا سازندهٔ فرانسوی نسخهٔ تولیدی و نهایی این ماشین را معرفی کرده است. البته آرکانا فعلاً فقط در بازار روسیه عرضه می‌شود اما احتمالاً در کرهٔ جنوبی هم با برند سامسونگ عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۷۰
معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور کوپهٔ رنو آرکانا (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، آرکانا یکی از اولین کراس‌اوورهای کوپه‌ای محسوب می‌شود که توسط برندی غیر لوکس ارائه شده است و بنابراین می‌تواند جایگزین ارزان‌قیمت‌تری برای مرسدس بنز GLC کوپه و ب‌ام‌و X4 باشد.

نسخهٔ تولیدی آرکانا در ظاهر تقریباً با کانسپت خود یکسان به نظر می‌رسد و صرفاً تغییراتی جزئی در سپرهای آن صورت گرفته است. در عقب خودرو نیز یک سر اگزوز جایگزین دو سر اگزوز نسخهٔ کانسپت شده است.

در نگاه اول به کابین آرکانا ترکیبی از طراحی و قطعات دیگر محصولات رنو و داچیا به همراه‌ تریم چرمی و قسمت‌های پلاستیکی به چشم می‌خورد.

در کابین این کراس‌اوور کوپه پنج سرنشین به‌راحتی می‌توانند بنشینند درحالی‌که صندوق باری به حجم 508 لیتر هم برای وسایل خود در اختیار خواهند داشت که با خواباندن صندلی‌های عقب ظرفیت آن به 1333 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

رنو برای این کراس‌اوور کوپه تجهیزاتی مثل صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی با کارپلی و اندروید اتو، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم Bose، کنترل تهویهٔ یک منطقه‌ای و گرم‌کن صندلی‌ها را در نظر گرفته که البته برخی از این تجهیزات در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شوند.

سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ این ماشین نیز شامل دوربین دید 360 درجه، پایش نقاط کور، سنسورهای پارک و… می‌شود.

آرکانا به یک پیشرانهٔ 1.3 لیتری بنزینی توربوشارژ جدید مجهز شده که با همکاری دایملر توسعه پیدا کرده است.

این موتور 150 اسب بخار قدرت دارد که این نیرو توسط یک گیربکس CVT X-Tronic به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

علاوه بر این پیشرانه، رنو یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب بخار قدرت را هم برای آرکانا ارائه می‌کند.

این کراس‌اوور کوپه در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

این سیستم کاملاً هوشمند بوده و از سه حالت مختلف شامل 2WD، Auto و Lock برخوردار است. در این خودرو همچنین سه حالت رانندگی Sport، Eco و MySense هم تعبیه شده است.

رنو وعده داده است که آرکانا تعادلی منحصربه‌فرد بین پویایی یک سدان و شخصیت جسورانهٔ یک کراس‌اوور را ارائه کند. 55 درصد از قطعات شاسی این خودرو نیز نسبت به دیگر کراس‌اوورهای رنو جدید هستند.

رنو پذیرش سفارشات خرید آرکانا در روسیه را از تابستان آغاز خواهد کرد اما حالا پیش از آن نسخهٔ Edition One را برای فروش ارائه کرده که از چراغ‌های LED عقب و جلو، تریم کرومی بیشتر در بیرون و رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی دورنگ برخوردار است.

قیمت آرکانا Edition One در روسیه از 1,419,990 روبل معادل 22 هزار دلار برای نسخهٔ دیفرانسیل جلو و 1,499,990 روبل معادل 23,300 دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها