یک کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

مذاکره ظریف با سناتور آمریکایی ندانم‌کاری علیه منافع ملی

یک نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

ظریف بابت دیدار با سناتور آمریکایی باید عذرخواهی کند

یک نماینده سابق مجلس اظهار کرد: ظریف یا باید صریحاً بابت دیدار با سناتور آمریکایی از ملت ایران عذرخواهی کرده و به‌اشتباه خود اعتراف کنند و یا اینکه استعفا دهد.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۶۲
ظریف بابت دیدار با سناتور آمریکایی باید عذرخواهی کند

محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص دیدار ظریف با سناتور آمریکای اظهار کرد:‌ بعد از اتفاقاتی که برای برجام افتاد و بعد از اینکه آمریکا با قلدری و نقض تمام قوانین، قواعد و مقررات بین‌المللی و بی‌اعتبار خواندن سازمان ملل از برجام خارج شد و شروع به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران کردند این اقدام ظریف بسیار سوال برانگیز است.

سلیمانی ادامه داد: در شرایطی که ترامپ در تریبون‌های مختلف علیه ملت ایران رجزخوانی‌ انجام داده و در آخرین مورد آن ملت ما را تروریست خوانده و حتی با تهدید به حمله نظامی کرد تلاش کرده است شرایط دشواری را در دنیا علیه ملت ایران ایجاد کند این دیدار سؤالات بسیار جدی را ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه فکر می‌کنم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و مشخصاً خود آقای ظریف از برجام درس عبرت نگرفته و هنوز در وادی دیگر غیر از خواست و اهداف ملت و رهبر ایران حرکت می‌کنند افزود: آقای ظریف یا باید صریحاً بابت این حرکت از ملت ایران عذرخواهی کرده و به‌اشتباه خود اعتراف کنند و یا اینکه استعفا دهد چون واقعاً در این شرایط حضور وی در وزارت امور خارجه به‌هیچ‌وجه به صلاح کشور و ملت ایران نیست.

این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه لازم است مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش با دیدار ظریف با سناتور آمریکای حرکتی انجام دهد اظهار کرد: به نظر می‌رسد یک چنین دیدارهای تمرد از اهداف و مقرراتی است که رهبری در جلسات مختلف تبیین کرده‌اند و همچنین پشت پا زدن به خواست ملت ایران است که در راهپیمایی مختلف نفرت خود از آمریکا را اعلام کرده‌اند.

وی در پاسخ به واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه که مدعی شده است هدف این‌گونه دیدارها جلوگیری از تأثیرگذاری گروه‌های فشار بر جامعه سیاسی و افکار عمومی آمریکاست بابیان اینکه من بعید می‌دانم آقای ظریف یک چنین حرفی بزند اظهار کرد: به نظر می‌رسد هرکسی چنین حرفی می‌زند از ناپختگی سیاسی خاصی برخوردار است و به‌هیچ‌وجه مناسبات سیاسی را متوجه نیست.

سلیمانی تأکید کرد: بالاخره دولت آمریکا سازوکار خودش را دارد و با مجموعه‌ حاکم در این کشور در ارتباط هستند و این‌گونه نیست که فردی مانند وزیر امور خارجه بتواند در میان مقامات آن‌ها تفرقه بیندازد.

وی پاسخ وزارت امور خارجه به دیدار ظریف با سناتور آمریکا را استدلال‌های چوبین و خامی دانست که به‌منظور فرار به جلو انجام‌شده و با تأکید بر اینکه این استدلال‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست یادآور شد: اصلاً با منطق، عقل و سیاست هم جور درنمی‌آید که کسی بتواند با این نوع رفتارها میان مقامات آمریکای اختلاف بیندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها