معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز عده ای خواسته یا ناخواسته با فشار بر مردم در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، معیشت و ایجاد ناامیدی، در زمین دشمن بازی می کنند.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۴۵
عده ای با تشدید مشکلات اقتصادی در زمین دشمن بازی می کنند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: این افراد با احتکار اجناس، تقلب، توزیع دیرهنگام و گرفتن ارز دولتی و واردات نکردن کالا، چوب لای اقتصاد کشور می گذارند.

وی اظهارداشت: این عده در شرایطی در جامعه ایجاد ناامیدی و نگرانی می کنند که دشمن از آن طرف فشارهای خود را به کشور وارد کرده است و ضرورت دارد با افرادی که به راحتی چوب لای چرخ تولید می گذارند و با ندادن مجوز و تسهیلات و ارز به تعهد خود عمل نمی کنند و تشدید فشار به مردم می پردازند بدون هیچ گذشتی برخورد کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: با این افراد که با ایجاد ناهنجاری، تظاهر به قانون شکنی و رفتارهای جسورانه و متحجرانه در زمین دشمن بازی می کنند نمی توان با زندان و شلاق برخورد کرد بلکه باید مجموعه کارهایی علیه آنها انجام شود.

وی اظهارداشت: ما نباید در مقابل این افراد در حال انفعال قرار گیریم زیرا اگر ما عقب نشینی کنیم آنها لحظه به لحظه جلوتر می آیند.

معاون اول قوه قضائیه همچنین بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و گفت: برخی از هنجارشکنان به صراحت قانون شکنی می کنند و به تهدید و استهزاء پلیس و آمران به معروف می پردازند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دستگاه قضایی، طولانی شدن رسیدگی به پرونده هاست گفت: مشورت کردن یکی از راه هایی است که می تواند روند رسیدگی را کوتاه تر کند زیرا بسیاری از موارد چند وجهی است و نیازمند مشورت با دیگران است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای همچنین با تاکید بر فعالیت شوراهای حل اختلاف و انتخاب آنها از بین افراد صاحب نفوذ و صاحب کلام گفت: باید در این شوراها سعی بر صلح و سازش 70 درصدی پرونده ها شود.

در پایان این مراسم محمدرضا حبیبی به عنوان رئیس کل دادگستری استان اصفهان معرفی شد.
پیش از این احمد خسروی وفا حدود ٦ سال رئیس کل دادگستری استان اصفهان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها