فصلِ آسیایی برای آبی پوشان تمام شد؛

حسرت 8 امتیازی استقلال در گروه مرگ

اگر استقلال آنقدر سهل انگار نبود که در نخستین بازی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه سه بر صفر به الدحیل قطر ببازد، اگر در بازی دوم مقابل ضعیف ترین تیم گروه یعنی العین تن به تساوی یک بر یک نمی داد ، اگر قدر موقعیت ها را بیشتر می دانست و فقط و فقط دو امتیاز بیشتر می گرفت اکنون به جای الدحیل قطر به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بود و از گروه مرگ جان سالم به در برده بود اما آبی های ایران در این فصل از آسیا سهل انگارتر از این بودند که قدر موقعیت ها را بدانند. آنها شب گذشته پیروزی بی ثمری را در شهر العین امارات به دست آوردند و به عنوان تیم سوم گروه C به کار خود در این فصل پایان دادند.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۹۵
حسرت 8 امتیازی استقلال در گروه مرگ

به گزارش جام جم آنلاین ، در پایان مراحل رفت و برگشت گروه C لیگ قهرمانان آسیا تیم الهلال عربستان با 13 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد، الدحیل قطر با 9 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و دومین صعود کننده شد.

اما استقلال ایران و العین امارات به ترتیب با 8 و 2 امتیاز سوم و چهارم شدند و به یک هشتم نهایی نرسیدند.

دیدار شب گذشته استقلال و العین امارات نکات فراوانی داشت.

نخستین برد آسیایی فرهاد

فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت استقلال ایران برای دومین بار روی نیمکت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نشست و به نخستین برد خود به عنوان مربی با این تیم دست یافت. استقلال پیش از این با فرهاد مجیدی مقابل الدحیل قطر یک بر یک در ورزشگاه آزادی مساوی کرده بود.

به این ترتیب دیدار با العین امارات و در ورزشگاه هزاع بن زیاد شهر العین برای همیشه در کارنامه مربی گری فرهاد مجیدی ثبت می شود، دیداری که نخستین برد آسیایی را برای او به همراه داشت اما چه فایده که تیم تحت هدایتش پیش از این صعود نکردن خود را از این گروه قطعی کرده بود.

پیش از آغاز این دیدار شایعات و اخبار متعددی درباره فرهاد مجیدی به گوش می‎رسید از جمله اینکه اگر استقلال موفق به این شود که العین را ببرد فرهاد می‎ماند اما کسب هر نتیجه ای به غیر از برد او را از روی نیمکت استقلال برمی‎دارد. البته خبر جدی تر این است که حضور موقت فرهاد در جمع آبی پوشان به عنوان سرمربی تمام شده و فصل آینده یک خارجی بر روی نیمکت این می‌نشیند.

حسرت بزرگ در گروه مرگ

استقلال فصل گذشته از گروه مرگ با سربلندی صعود کرد اما این فصل روزهای خوب گذشته تکرار نشد و آبی پوشان در شرایطی که دوباره در گروه مرگ قرار گرفته بودند راهی برای صعود پیدا نکردند و به عنوان تیم سوم به کار خود پایان دادند. اما صعود نکردن آنها به این معنی نبود که ضعیف ترین تیم گروه بودند و یا اینکه استحقاق این را نداشتند به یک هشتم نهایی برسند. شاگردان سابق وینفرد شفر و کنونی فرهاد مجیدی اگر فقط کمی هوشیاری بیشتری داشتند و قدر موقعیت‌های مختلف در بازی های قبلی را می دانستند اکنون حداقل به عنوان تیم دوم راهی حذفی شده بودند.

بهتر است مروری داشته باشیم بر عملکرد استقلال از ابتدا تا انتهای کارش در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا.

استقلال در نخستین دیدار فصل خود در 2019-2018 لیگ قهرمانان آسیا در خانه تیم الدحیل قطر به میدان رفت و سه گل پیاپی دریافت کرد.

شکست در نخستین مسابقه همیشه ناامید کننده است اما شفر خوب می دانست برد در دیدار دوم می تواند تا حدودی جبران مافات کند. این تیم در دومین دیدار باید مقابل العین امارات قرار می گرفت، آن هم در ورزشگاه آزادی. اما در دیداری که می‎توانست با یک گل به برتری دست یابد مساوی کرد. کسب پیروزی در این دیدار باعث می شد تا استقلال اکنون مسافر مرحله یک هشتم نهایی باشد اما دو امتیاز بسیار حساس و حیاتی در آن مسابقه از دست رفت. آبی ها در سومین مسابقه دست به کار بزرگی زدند و الهلال عربستان را دو بر یک شکست دادند اما حلاوت این برتری چندان ادامه نداشت چرا که دیدار برگشت اینبار با برتری یک بر صفر الهلال همراه بود. آبی ها اگر فقط یک امتیاز از این دیدار می گرفتند کارشان سخت نمی‌شد. بعد هم تساوی یک بر یک و غیرمنصفانه مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی و در نهایت برتری بی فایده دو بر یک مقابل العین امارات در ورزشگاه هزاع بن زاید در شهر العین به کار استقلال در این فصل پایان داد. اکنون استقلال به عنوان تیم سوم با هشت امتیاز نسبت به تیم دوم یعنی الدحیل که با 9 امتیاز صعود کرده فقط یک امتیاز کمتر داشتند. استقلال اگر العین را در بازی رفت می برد، اگر یک شکست کمتر می خورند الان وضعیت کاملا متفاوتی داشتند.

دو گل برای العین کم بود

به هر حال استقلال با پیروزی به کار خود پایان داد. این تیم شب گذشته با ترکیب سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، میلاد زکی پور، وریا غفوری، روزبه چشمی، امید نورافکن، مهدی قائدی( 86محسن کریمی)، آیاندا پاتوسی(73 علی کریمی) روح الله باقری(61 گادوین منشا) و مرتضی تبریزی بازی کرد. در طرف دیگر میدان نماینده امارات با ترکیب خالد عیسی، تونجو حامد، سعید جمعه، بندر الاهبی، خالد البلوشی، خالد عبدالرحمن (78 الجنیبی)، عامر عبدالرحمن، مهند سالم، شیوطانی، کایو فرناندز و مارکوس برگ(75 محمد خلفان) بازی کرد. کایو (34) مارکوس برگ (38) از العین و روزبه چشمی (51) دانشگر(78) از استقلال کارت زرد گرفتند. در این مسابقه ابتدا العین بود که در دقیقه 12 از سوی مهاجم سوئدی خود یعنی مارکوس برگ به گل رسید اما در ادامه دو گل از محمد دانشگر در دقیقه 21 و مرتضی تبریزی در وقت های اضافه نیمه نخست برای برتری استقلال کافی بود. آبی ها در این مسابقه یک پنالتی را هم از دست دادند، در واقع این پاتوسی بود که نتوانست از فرصت پنالتی برای زیاد کردن گل های استقلال استفاده کند. محمد دانشگر فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند و توانست ضمن گلزنی برابر العین، در دفاع نیز روز موفقی را داشته باشد. دانشگر که حالا به پختگی قابل قبولی رسیده، یکی از مهره های کلیدی دفاع استقلال است. تبریزی نیز در این دیدار عملکرد خوبی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها