پرسپولیس در شب خداحافظی ژاوی با آسیا وداع کرد؛

شب «بارسایی» برای سرخپوشانِ حسرت به دل

شب گذشته شب تلخی برای سرخابی ها بود. هر دو تیم به پیروزی رسیدند و هر دو تیم حذف شدند. سرخابی ها خیلی دیر به خود آمدند و اگر همین بازی دیشب را زودتر از این در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده بودند اکنون به جای اینکه حذف شده و یا قعرنشین باشند یکی از تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند. پرسپولیس یکی از دو حذف شده ایران شب گذشته بر خلاف اینکه خوب می دانست جایی در یک هشتم نهایی ندارد خوب بازی کرد، شاید هم پیروزی اش به دلیل بی انگیزگی السد قطر بود.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۹۰
شب «بارسایی» برای سرخپوشانِ حسرت به دل

به گزارش جام جم آنلاین ، دیدار تیم های پرسپولیس ایران و السد قطر در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه D هیچ چیز نداشت جز خداحافظی اسطوره بزرگی به نام ژاوی هرناندز، وگرنه پرسپولیس حتی اگر به جای برتری دو بر صفر گل های خیلی بیشتری هم می زد هیچ فایده ای نداشت. قهرمان لیگ‎های شانزدهم، هفدهم و هجدهم پیش از این از آسیا مرخص شده بودند و به نظر می‌رسید برای بازی شب گذشته هم انگیزه ای نداشته باشند که البته چنین نبود.

سرخ ها که هنوز هم در تب و تاب سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران هستند پیش از این در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه نیافتن خود را به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قطعی کرده بودند بنابراین شب گذشته در ورزشگاه آزادی کاملا تشریفاتی مقابل السد قطر به میدان رفتند، تیمی که بر خلاف پرسپولیس صعود کرده است.

استقبال سرد در شب تشریفاتی

فقط 11 هزار و 390 نفر. این تعداد تماشاگرانی بود که شب گذشته به استادیوم آزادی رفته بودند تا بازی تیم قهرمان ایران را در مقابل السد قطر تماشا کنند، آن هم در شرایطی که السد ستاره بزرگ به نام ژاوی هرناندز دارد و این ستاره قرار است از قضا در ورزشگاه آزادی از فوتبال خداحافظی کند.

واقعیت این است که انتظار می رفت خیلی بیشتر از 11 هزار و خرده ای به ورزشگاه بروند، هر چه باشد پرسپولیس قهرمان سه باره لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‎رود و از سویی ژاوی هم می توانست خداحافظی گرم تری داشته باشد اما این چنین نشد. این استقبال نشان می دهد که انتظارات از قهرمان ایران چقدر بالا رفته که حتی با وجود جشن قهرمانی هفته گذشته باز هم ورزشگاه آزادی شب گذشته پذیرای تماشاگران کمی بود. به هر حال پرسپولیس نایب قهرمان فصل گذشته آسیا به شمار می رود و کسی نمی پذیرد که این تیم در همین مرحله گروهی حذف شده است.

شب گذشته پرسپولیس زیبا و هجومی بازی کرد. این تیم می توانست بیشتر از دو گل به حریف خود بزند اما نتیجه با همان دو گل به سود سرخ ها تمام شد تا ژاوی با توجه به شکست تیمش وداعی تلخ با فوتبال داشته باشد.

کیفیتی که پرسپولیس شب گذشته مقابل السد قطر نشان داد حسرت هواداران این تیم را بیشتر کرد چرا که اگر سرخ ها همین بازی را در مقابل تیم های دیگر گروه یعنی الاهلی و پاختاکور و حتی همین السد قطر در بازی رفت نشان داده بودند اکنون مسافر یک هشتم نهایی بودند نه اینکه به عنوان نایب قهرمان آسیا در گروه قعرنشین شوند و راهی برای ورود به مرحله حذفی پیدا نکنند.

مهدی ترابی شب گذشته برترین بازیکن تیم پرسپولیس لقب گرفت. ترابی در این بازی گل اول تیمش را به ثمر رساند و پاس گل دوم را هم به علی علیپور داد. ترابی در دیدار رفت پرسپولیس - الاهلی عربستان نیز به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود.

پرسپولیس شب گذشته با این ترکیب به میدان رفت: علیرضا بیرانوند، محسن ربیع‌خواه، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح (54 - محمد نادری)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی (80 - مهدی شریفی)، مهدی ترابی (88- محمدامین اسدی)، امید عالیشاه و علی علیپور.

السد قطر هم با این ترکیب گام به میدان گذاشته بود: سعد الشیب، عبدالکریم حسن، سلمان طارق، بوعلام خوخی، پدرو کوریا (78 - علی اسد)، سالم الهاجری، سونگ ویونگ (70 - حمید اسماعیل)، ژاوی هرناندز، عفیف اکرم، حسن الهیدوس و بغداد بونجاح.

شجاع خلیل‌زاده(57) علیرضا بیرانوند(61) مهدی ترابی(86) از پرسپولیس و پدرو میگوئل(65) از السد قطر کارت زرد گرفتند.

در دقیقه 16 مهدی ترابی گل اول را زد و در دقیقه 67 نیز علی علیپور گل دوم را وارد دروازه السد قطر کرد.

اسطوره بارسا رفت

ژاوی با پیراهن زرد السد قطر و در ورزشگاه نسبتا خلوت آزادی و در حالی که تیمش هم شکست خورده بود به تلخی از فوتبال خداحافظی کرد. پیش از آغاز بازی تیم‌های پرسپولیس و السد از سوی باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال از ژاوی هرناندز فوق ستاره اسپانیایی السد قطر تقدیر به عمل آمد.ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از سوی این باشگاه هدیه‌ای به ژاوی داد و آن یک پیراهن شماره ۶ قرمز رنگ بود.همچنین ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هدایایی از سوی این فدراسیون به ژاوی تقدیم کرد. هواداران تیم پرسپولیس هم به شدت به تشویق این بازیکن اسپانیایی پرداختند.

ژاوی همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد، این اسطوره باشگاه بارسلونا شبی تمام بارسایی در ورزشگاه آزادی رقم زد و برای همیشه از فوتبال رفت. او 90 دقیقه تمام بازی کرد و مثل همیشه یک فوتبال بارسایی ارائه داد. پیش از آغاز مسابقه، بازیکنان پرسپولیس عکس تیمی خود را همراه با ژاوی گرفتند. پس از پایان مسابقه بازیکنان پرسپولیس به سمت ژاوی رفتند و لحظاتی بعد از آن ستاره اسپانیایی به سمت برانکو ایوانکویچ رفت و مورد استقبال سرمربی سرخ پوشان قرار گرفت.

در رابطه با این اسپانیایی 39 ساله از همین اکنون اخبار زیادی به گوش می رسد. یکی از این خبرها این است که او سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال قطر است اما برخی او را یکی از اعضای فعال کمیته اجرایی جام جهانی 2022 قطر معرفی می‌کنند. برخی از اخبار دیگر حاکی از بازگشت او به باشگاه بارسلونا است؛ شاید به عنوان مدیر فنی و شاید هم به عنوان سرمربی بارسلونا که البته این یکی به نظر می رسد کمی زود باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها