رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

اکنون اولویت‌ کشور مباحث اقتصادی است نه استانی شدن انتخابات

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

در شرایط فعلی مردم نباید طرح استانی شدن انتخابات مطرح می‌شد

یک نماینده مجلس اظهار کرد: همیشه معتقد بوده‌ام که اولویت کشور معیشت مردم، اشتغال، تنظیم بازار، تنظیم نرخ ارز، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و مسائلی از این دست است و اکنون وقت بررسی طرح استانی شدن انتخابات نیست.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۶۳
در شرایط فعلی مردم نباید طرح استانی شدن انتخابات مطرح می‌شد

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین
در خصوص طرح استانی شدن انتخابات تاکید کرد: من همیشه به جهت پیامدهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی که طرح استانی شدن انتخابات دارد مخالف این طرح بوده‌ام و معتقدم که مجلس باید این ماده استانی شدن انتخابات را حذف کند البته برای تامین نظر شورای نگهبان هم چاره‌ای جز حذف آن نیست.

نقوی حسینی با بیان اینکه پیش از این در موارد مختلفی ایرادات بسیار اساسی طرح استانی شدن انتخابات را اعلام کرده‌ام اظهار کرد: اکنون به هرحال شورای محترم نگهبان نظرات خود را اعلام کرده که در دستورکار قرار می‌گیرد و بررسی و تصمیم‌گیری در مورد ان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من از آنجای که زیرساخت‌ها و مکانیزیم‌های دقیق اجرای طرح مطرح شده را در کشور نداریم و از طرف دیگر پیشنهادی که الان در صحن وجود دارد نه استانی و نه شهرستانی شدن انتخاب مجلس است اجرای آن اصلا امکان‌پذیر نیست.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکنون چیزی به شکل شتر، گاو پلنگ به نام انتخابات استانی درست شده است اظهار کرد: اگر انتخابات صرفا استانی باشد و مثلا بگویند استان تهران به طور کلی به 35 نفر رای بدهند خوب است اما اینکه شما هم استانی شدن را مطرح می‌کنید و هم شهرستانی شدن را حفظ کرده‌اید اصلا با اهداف استانی شدن سازگار نیست.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه از ابتدا موافق نبودم که در شرایط فعلی مجلس وارد شور درباره چنین طرح‌های بشود خاطرنشان کرد: همیشه معتقدم بوده‌ام که اولویت کشور معیشت مردم، اشتغال، تنظیم بازار، تنظیم نرخ ارز، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و مسائلی از این دست است و اکنون وقت بررسی طرح استانی شدن انتخابات نیست ولی به هرحال در مجلس رای اکثریت ملاک است و وقتی که اکثریت رای می‌دهد در دستور کار قرار می‌گیرد.

نقوی حسینی با تاکید براینکه دستور کار مجلس را براساس آئین‌نامه هیات رئیسه تنظیم می‌کند اظهار کرد: هیات رئیسه باید در خصوص این مساله که چرا مجلس موضوعات اساسی را کنار گذاشته و به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازد پاسخگو باشد.

وی در پایان اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس قطعا دوباره در مجلس مطرح خواهد ‌شود و باید روال قانونی خودش را طی کند، دوباره مجلس باید وارد شور شود تا نظرات شورای نگهبان را تامین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها