اکنون زمان به کار بردن زیباترین تیترها و تعابیر برای پرسپولیس است، تیمی که در تاریخ فوتبال ایران تاریخ سازی کرد و برای سومین بار پیاپی به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران رسید، کاری که پیش از این از عهده هیچ تیم دیگری و از عهده هیچ مربی و هیچ بازیکن دیگری هم برنیامده بود اما روز پنج شنبه شاگردان برانکو به این مهم نائل آمدند و در ثبت قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران هت تریک کردند.
کد خبر: ۱۲۰۶۷۵۵
پرسپولیس هت‎تریک کرد چون «برانکو» داشت

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم پرسپولیس روز پنج شنبه در شهرستان جم با برتری یک بر صفر مقابل تیم پارس جنوبی این شهر در حالی قهرمانی خود را در لیگ هجدهم قطعی کرد که برای رسیدن به این عنوان قهرمانی حتی یک امتیاز هم برایش کافی بود. خوشبین ها پیش از هفته پایانی می گفتند که پرسپولیس بی‎‏برو برگرد برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران است اما بدبین ها (و یا هواداران سپاهان، استقلال) عقیده داشتند که شاگردان برانکو در جم مقابل پارس جنوبی شکست می خوردند و از سویی سپاهان، استقلال خوزستان را می برد که در این صورت عنوان قهرمانی به اصفهانی ها می رسد. اما چنین پیش بینی سختی به واقعیت تبدیل نشد و در نهایت باز هم برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش بودند که موفق شدند برای سومین بار پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کنند. حالا یک رویای بزرگ تر در پیش روی سرخ هاست، قهرمانی چوبله!

عالیجناب برانکو

حالا حتی هواداران استقلال ، سپاهان و تراکتورسازی هم آرزو می کنند کاش یکی مثل برانکو سرمربی تیمشان بود. این یک واقعیت است که پرسپولیس در قهرمانی لیگ برتر هت تریک کرد چون برانکو را داشت. این تیم به هیچ عنوان به ستاره ها وابسته نبود، چه ستاره هایی که رفتند و چه ستاره هایی که ماندند.

نگاهی به فهرست ستاره های جدا شده پرسپولیس در سه سال اخیر تکان دهنده است. به این نام ها دقت کنید: مهدی طارمی، محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، رامین رضائیان، صادق محرمی، گادوین منشا، پیام صادقیان، محسن بنگر، محمدرضا خانزاده و سوشا مکانی. اینها بازیکنانی بودند که در سه سال اخیر از پرسپولیس جدا شدند. برخی از آنها ستاره ای برای پرسپولیس به شمار می رفتند که تصور می شد که با جدایی آنها ، تیم سرخ پوش پایتخت به طور جدی به زحمت بیفتد. اما هرگز چنین نشد، کافی است فقط به ماجرای مهدی طارمی گلزن اول سرخ ها دقت کنیم. این بازیکن که با جنجال فراوانی به کار خود در پرسپولیس پایان داد «بی جانشین» تلقی می شد اما علی علیپور به سرعت نشان داد نبود طارمی خللی در قهرمانی پرسپولیس ایجاد نمی کند. البته در نهایت پس از تجزیه و تحلیل جدایی این ستاره ها باز هم به نام برانکو می رسیم، مرد محبوب کروات که هرگز تیمش را وابسته به هیچ بازیکنی نکرد، حتی جلال حسینی و یا علیرضا بیرانوند.

برانکو نه تنها بی نیازی پرسپولیس از ستاره ها را به وجود آورد بلکه چنان نظمی رقم زد که بازیکنان بی انضباطی همچون پیام صادقیان و یا رامین رضائیان با وجود اینکه اهمیت زیادی در ترکیب تیم داشتند به راحتی کنار گذاشته شدند. پرسپولیس در راه ثبت قهرمانی هت تریک کرد چون «برانکو» را داشت.

برانکو یک زنگ خطر برای مربیان ایرانی است؛ زنگ خطر از این لحاظ که چرا هیچ یک از مربیان ایرانی در برابر این مرد کروات که در فوتبال اروپا یک مربی درجه دو محسوب می شود حرفی برای گفتن ندارند و نمی توانند موفقیت عظیمی مثل سه قهرمانی پیاپی را رقم بزنند.

برانکو پس از سومین قهرمانی تیمش گفت که قرارداد بازیکنانش تمدید می شود ، بنابراین این تیم نیازی به بازیکن جدید برای فصل جدید ندارد. برانکو خوب نشان داده که برای قهرمانی لزوما بازیکن خوب ابزار او محسوب نمی شود.

حالا که شایعات بی پایان حضور او در تیم ملی فوتبال ایران هم با حضور مارک ویلموتس بلژیکی به پایان رسیده هواداران با امیدواری بیشتری به فصل آینده و رویای چهارمین قهرمانی پیاپی نگاه می کنند.

و دیگران...

پس از هت تریک پرسپولیس در لیگ هجدهم به وضعیت دیگر تیم ها می رسیم. سپاهان با سه امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس نایب قهرمان شد، حالا امیر قلعه نویی به طور جدی به فصل آینده فکر می کند و اینکه برای لیگ نوزدهم به گونه‎ای پیش برود که از دست دادن امتیازات فراوان در نهایت منجر به این نشود که با فاصله سه امتیازی عنوان ارزشمند قهرمانی را از دست بدهند.

تیم استقلال هم سوم شد؛ این تیم در فصلی پرفراز و نشیب جام قهرمانی را باز هم مثل فصل های گذشته از دست داد و اکنون دلخوش به یک سهمیه آسیایی است که روز آخر لیگ هجدهم آن را قطعی کرد.

این تیم لیگ هجدهم را با شفر شروع و با فرهاد مجیدی تمام کرد. آبی ها در روز آخر لیگ سپیدرود را از پیش رو برداشتند که نتیجه ای کاملا قابل پیش بینی محسوب می شد. البته فرهاد مجیدی بسیار خوش شانس است که در سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران هدایت استقلال را در دست گرفت چرا که از این سه هفته، دو بازی با تیم های پایین نشین جدول بود، یعنی سپیدرود و استقلال خوزستان که اتفاقا هر دو سقوط کردند.

پس از استقلال به پدیده می رسیم. شاگردان یحیی گل محمدی در آخرین مسابقه لیگ هجدهم با نتیجه دو بر یک ماشین سازی تبریز را از پیش رو برداشتند. آنها حالا تیم چهارم جدول رده بندی محسوب می شوند. اگر پرسپولیس در دیدار نیمه نهایی جام حذفی موفق به شکست سپاهان شد آنگاه از دست رفتن سهمیه آسیایی از دست این تیم مشهدی قطعی است اما اگر سپاهان ببرد و به فینال برسد و در فینال هم با شکست حریف خود موفق به ثبت عنوان قهرمانی شود آنگاه تیم پدیده سهمیه آسیا را به دست می آورد بنابراین اکنون برای پدیده ای ها همه چیز در دست سپاهان است.

تیم پنجم جدول رده بندی نیز تراکتورسازی است، تیمی که هر چند در جمع مدعیان قهرمانی قرار داشت اما نتایج بسیار ضعیف هفته های پایانی و ثبت هت‎تریک شکست نشان داد که استحقاق قهرمانی این فصل را هم ندارند.

این تیم هم مثل استقلال باز هم طبق روال فصل های گذشته باید چشم امید به فصل آینده داشته باشد. شاگردان جرج لیکنز حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز از دست دادند. تراکتورسازان در هفته پایانی لیگ دو بر دو مقابل فولاد خوزستان مساوی کردند.

ذوب آهن نیز ششم شد. تیمی که بهترین تیم ایرانی در سال 98 محسوب می‎شوند، آنها هم در آسیا تاخت و تاز کردند و اکنون تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شدند و هم در لیگ برتر ایران پیروزی پشت پیروزی ثبت کردند. تنها شکست آنها در هفته های اخیر مقابل سایپا بود، سایپایی که در آن مسابقه هنوز علی دایی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت. در رابطه با تیم تحت هدایت علیرضا منصوریان می توان گفت که اگر آنها این رویه را از ابتدای لیگ در پیش می گرفتند اکنون به جای اینکه تیم ششم جدول باشند ، تیم قهرمان بودند.

به تیم های میانه جدول می رسیم، سایپا، فولاد، صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران ،پیکان و پارس جنوبی جم که رتبه های هفتم تا دوازدهم را به دست آوردند. در این میان سایپا با توجه به اتفاقاتی که برای علی دایی افتاد از جنجالی‎های لیگ بود. از فولاد خوزستان یعنی تیم تحت هدایت افشین قطبی انتظار بیشتری می رفت. صنعت نفت نیز در هفته های آخر بسیار آماده بود.

تیم های پایین جدول ماشین سازی تبریز، نفت مسجد سلیمان، سپیدرود رشت و استقلال خوزستان بودند که این دو تای آخر در نهایت به لیگ دسته یک سقوط کردند.

لیگ نوزدهم از اواسط مرداد ماه 98 آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سپاهانی متعصب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
۰
۰
انگار روزنامه های پایتخت نشین فراموش كرده اند كه قبل از پرسپولیس این تیم سپاهان بود كه هتریك قهرمانی رو به نام خودش ثبت كرد. البته امیدوارم این فراموشی از سر بغض و كینه نباشه و فقط یه اشتباه سهوی باشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها