پس از آنکه یک ژنرال انگلیسی اظهارات مقامات آمریکایی درباره تهدیدهای ایران را رد کرد، وزیر خارجه بریتانیا از همراهی لندن با دروغ‌پردازی‌های واشنگتن خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۷۱
همراهی انگلیس با دروغ‌پردازی‎های آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که کشورش درباره این موضوع که ایران به تهدیدی فزاینده تبدیل شده، با آمریکا هم‌نظر است و با این متحد نزدیک خود همکاری خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت که هفته گذشته در لندن و روز دوشنبه در بروکسل موضوع ایران را با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، به بحث گذاشت.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما ارزیابی مشترکی از تهدید فزاینده ایران داریم. ما همیشه همکاری تنگاتنگ با یکدیگر داشته‌ایم».

جرمی هانت دوشنبه گذشته در بروکسل به خبرنگاران گفته بود که بریتانیا نسبت به خطر یک درگیری اتفاقی بین ایران و آمریکا و وخیم‌تر شدن ناخواسته وضعیت بسیار نگران است.

وی در عین حال گفته بود که باید کوشش کرد تا ایران دوباره در مسیر افزایش فعالیت‌های هسته‌ای قرار نگیرد.

این در حالی است که ژنرال «کریس گیکا» سخنگو و معاون فرماندهی عملیات به رهبری آمریکا علیه «داعش» در عراق و سوریه، در خصوص اینکه آیا تهدیدهای ایران و گروه‌های منتسب به آن علیه غرب افزایش یافته؟ گفته بود: «شاهد افزایش تهدیدها از سوی نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه نبودیم».

ژنرال گیکا که از طریق تلفن در وزارت دفاع آمریکا به پرسش خبرنگاران پاسخ می‌داد، افزوده بود: «تغییراتی در مواضع یا پایگاه‌های گروه‌های شیعه حشد الشعبی در عراق مشاهده نشده است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها