اعضای کنگره آمریکا شاکی هستند که دولت ترامپ از روی عمد آنها را در جریان اطلاعات و تصمیم‌های مربوط به ایران قرار نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۲۴
کنگره آمریکا ترامپ را به پنهان‌کاری درباره ایران متهم کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، اعضای کنگره آمریکا که برخی از آنها از هم‌حزبی‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور هستند؛ خواستار آن شدند تا طی جلساتی محرمانه، در جریان تهدیدهایی که به ایران نسبت داده می‌شود و همچنین تصمیم‌هایی که دولت واشنگتن در قبال آنها اتخاذ می‌کند؛ قرار بگیرند.

این در حالی است که برخلاف دولت ترامپ، این روند در دولت‌های سابق آمریکا امری معمول بوده است.

در این میان، دموکرات‌ها می‌گویند حتی می‌توان به جای جلسات محرمانه، جلسات استماع عمومی با حضور اعضای بلندپایه دولت تشکیل داد.

مطالبه‌گری کنگره به‌ویژه بعد از اعلام خبری مبنی بر اینکه پنتاگون طرحی برای اعزام ۱۲۰ هزار نیرو به منطقه دارد؛ افزایش یافت حال آنکه ترامپ این خبر را جعلی توصیف کرد.

به گفته لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواهی که از طرفداران ترامپ است؛ این گونه به نظر می‌آید که همه اعضای کنگره در نیمه تاریک ماجرا نگه داشته شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت واشنگتن به آنها در باب این موضوع اطلاعاتی بدهد.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار برگزاری جلسه‌ای برای اعضای این نهاد قانون‌گذاری شده است حال آنکه ظاهراً دولت ترامپ هنوز با این قضیه موافقت نکرده است.

باب منندز سناتور دموکرات آمریکا نیز می‌گوید توجیه کردن اقدامات دولت ترامپ دشوار است چراکه به شدت بر عدم دستیابی کنگره به اطلاعاتی که حاکی از ماهیت تهدیدهای (نسبت داده شده به ایران) باشند؛ تاکید دارند و درباره راهبرد برخورد با آنها نیز چیزی نمی‌گویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها